Egy egész reklámkampányt épített arra a Citroën, hogy az új C5-öse gyakorlatilag német autó. A reklámoknak nem hiszünk - kipróbáltuk mi magunk.

Volt már rá példa, nem is olyan régen, hogy egy nem német gyártó szándékosan németautós kocsit próbált készíteni: ez történt a Fiat Bravót leváltó Stilóval, amely annak ellenére igazi bukás lett, hogy nem volt rossz autó, de az emberek nem akartak németnek tűnő olasz kocsit.

A Citroën C5 előző generációja minden franciás közhelynek megfelelt: légies, tágas, kényelmes volt, és gyorsan széthullott. Ahelyett, hogy kicsit átalakították volna, gyökeresen új koncepciót választottak - készítettek egy szinte német autót. Kérdés, németnek tűnő francia kocsit akar-e a piac. Ezt egyelőre nem tudjuk, de azt megnéztük, mennyire német egyáltalán az új C5-ös.