A hidrogénnel már több autógyár is kísérletezik, és születtek is már tesztelhető modellek, ám a többség nem akarja nagyobb fejlesztés alá vonni, hiszen a cseppfolyós hidrogén körülményes kezelhetősége miatt nagy magas költségekkel kell számolni, ráadásul a szakértők szerint a rendszer hatékonysága is megkérdőjelezhető.
A BMW a Grazi Egyetemmel, az osztrák közlekedési minisztériummal, és két magáncéggel, a HyCentA Research és a Hoerbiger ValveTec vállalattal közreműködve ezzel szemben olyan belsőégésű motoron dolgozik, amelynek termikus hatékonysága meghaladja a benzines motorokénál is másfélszer hatékonyabb turbódízelekét - igaz utóbbit csupán egyetlen százalékkal. Ám a bajorok szerint ez már elegendő ahhoz, hogy ne vessék el a hidrogénnel való kísérletezést, amelynek korábbi eredménye egy olyan 7-es sorozatú modell, amely nem csupán zéró emissziós, de a levegőt is "tisztítja", elégetve az abban lebegő apró szennyezőanyagokat.
A BMW hidrogénprogramjának és a kooperáció legújabb eredménye egy közvetlen befecskendező, amely 300 bar nyomással injektálja a hidrogént a szintén egyedi tervezésű égéstérbe. A rendszernek nem csupán a termikus hatékonysága szembetűnő, de az adott lökettérfogatra eső hatékonysága is, amelynek eredményeképpen a mérnökök 1000 köbcentinként 134 lóerő, vagyis 100 kilowatt teljesítményt produkáltak az erőforrással.
A fejlesztés során egy olyan belsőégésű motort alkottak, amelynek termikus hatékonysága 42 százalék, és amely közel azonos a legújabb turbódízel motorok hatékonyságával. A fontos különbség az, hogy míg a dízeleknél fosszilis üzemanyagból, a levegőt szennyezve nyerik a teljesítményt, a hidrogénnel hajtott járművek zéró emissziósak.
A BMW szerint az elért eredmény a hulladék hőt termo-elektromos generátor segítségével hasznosító kipufogórendszerrel tovább fokozható. Nem kizárt, hogy a gyár hamarosan előáll egy működő járművel, talán éppen a "légtisztító" 7-es sorozat továbbfejlesztett változatával.