Vágólapra másolva!
Az Audi az új A4-essel igazi nagyágyút dobott piacra, de mégsem robbanthat vele - ugyanis már több ilyen van a kategóriában. Az Audi mellett a hajtáslánc-kombinációk hosszú sora szól.
Vágólapra másolva!

Fotó: Szabó Pál [origo]

Kevés olyan Audi járt eddig nálunk, amit ennyien megnéztek
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Nem hittem volna, de az A4-es Audi kategóriája menthetetlenül elment a sportosság irányába. Pár éve még volt a sportos BMW, a kényelmes Mercedes C-osztály, a kettő közé lavírozó A4-es Audi, és hát említsük még meg a szárnyait bontogató Lexus IS-t, az angolos Jaguart. Mára rengeteget változott a helyzet, hiszen mindenki elkezdte a vezetési élményt hajszolni. Még a prémiumautók közé vágyó Alfa is inkább a sportos, mint a kényelmes utat választotta.

Nézzük sorjában. Az új 3-as BMW megmaradt a bajor irányzatban, bár egy kicsit talán túl kemény. A Mercedes viszont hatalmasat váltott azzal, hogy a C-osztályt inkább bajornak nevezhetjük a vezetési élmény alapján. Nem hiába csúfolják ezzel, ez tényleg egy rejtett 3-as, bár annál talán kellemesebb. A Lexus IS talán az egyetlen, amely inkább kifinomult kényelmes utazóautó életérzést sugárzik magából, bár az IS-F-hez még egy-két hatásvadász jelző is elférne.

Fotó: Szabó Pál [origo]

Majdnem 12 centiméterrel hosszabb mint az elődje, ezzel a vetélytársakhoz képest ez a legnagyobb
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az A4-es az új modell bemutatásáig elég nagy hátrányban volt, hiszen a konkurensek nagyon jók. Aztán jött az igen merész Audi csomag, amely egy sportosabb, tágasabb, és sokkal élvezetesebb megjelenésű A4-est varázsolt elénk. Ezt az A4-et már a kinézete alapján lehet szeretni, a vad orra érzelmeket vált ki, sőt hátulról is merész, dinamikus. Nekem az egyetlen bajom ezzel az, hogy a kettő között nagyon nincs semmi. Olyan szép hosszú orra lett, és formás a hátsó, de középen valami hiányzik, kicsit furcsa, talán aránytalan. Az autó egyébként szép nagy méretekkel büszkélkedhet, hiszen az elődtől 16 centivel hosszabb a tengelytávja, valamint 12 centivel hosszabb is. Ez azt jelenti, hogy a nagy négyesből (Audi, BMW, Mercedes, Lexus) a kategóriában messze ez a leghosszabb autó, de a tengelytávolsága is ennek a legnagyobb. Ettől függetlenül számomra nem ez a legszebb, hiszen nem találom azt, amitől oldalnézetből is imádnám az autót - lehet, hogy velem van a baj.

Egy ilyen autót úgysem csak a megjelenése alapján kell minősíteni, hiszen ebben a kategóriában már le kell nyűgözni az utasokat. Ez nagyjából ment is az A4-nek, a belsejét nem érheti kritika. Nem ez a kedvenc műszerfal-elrendezésem, de kevés kifogást tudnék megfogalmazni. Tetszetős és igényes, ami a legfőbb szempont. A kezelőszervek néhány nap után sokkal jobban átláthatóak, az autó fontosabb funkciói az MMI-n keresztül úgyis elérhetők.

Fotó: Szabó Pál [origo]

A formás hátsó 480 literes jól pakolható csomagteret rejt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Alapáron is bőséges a felszereltséglista, de a tökéletes összhatáshoz alaposan zsebünkbe kell nyúlni. Ez jelen esetben azt jelenti, hogy a 10,7 millió forintos alapárú 2,7 literes TDI bizony simán felugrik az alapár másfélszeresére, tehát egy öt milliót még ráköltöttünk. Persze ekkor már Bang & Olufsen hifi nyűgözi le vájtfülűeket az utastérben, minden bőr és csillogás. A vezetést segítő rendszerek sem merülnek ki holmi tempomatban, hanem a sávelhagyás mellett a sávváltásra is odafigyel az autó, és van adaptív tempomat, amely a távolságot is tartja.

A parkolóradar rendszer mellett örülhetünk még fokozatmentes automatának, valamint annak is, hogy a kocsi képességei bizonyos határok között állíthatók. Ez a drive select, amikor a kormányzást, a gázreakciókat, egy kicsit a rugózást, és a váltó gyorsaságát is tudjuk szabályozni. Természetesen szédületes eltérés nincs a végállapotok között, de a különbség határozottan érezhető.