A Renault-nál azt mondják: 2009 a Mégane éve lesz. Valóban érezhető a minőség javulása, az autó ára pedig baráti. Egy kellemes, kényelmes alsó-középkategóriás típus született, amelyből a háromajtós még dögös is.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

A Berline kicsit visszafogott, a Coupé vagányabb
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Renault nincs túl könnyű helyzetben hazánkban, az utóbbi években ők mutatták be talán a legnagyobb mélyrepülést az eladott darabszámok tekintetében. Hosszasan lehetne elemezni, mi okozta ezt, de sokkal érdekesebb az, hogyan próbálnak kilábalni ebből. Azt már tavaly megtudtuk, hogy a minőség javítását és a modelloffenzívát látják megoldásnak. Tavaly megérkezett a Laguna - ami valljuk be, hogy nem rázta fel alapjaiban az amúgy is szenvedő magyar autópiacot -, de a fő attrakcióra mostanáig várni kellett.

2009 a Mégane éve lesz - vélik a Renaultnál, ami bátor kijelentés, főleg, mert az előttünk álló év kapcsán senki sem túl optimista. A francia cég viszont az, hiszen a most debütált három- és ötajtós kompakton kívül még idén jön két Mégane-alapú modell, a Scenic és a Grandtour.

 


Nézze meg mozgásban az új Mégane-t!


Minden autóvásárló életében egyszer eljön az a nap, amikor eldönti magában, neki melyik autó tetszik. Később, amikor az álmait összegezte, elérkezik ahhoz a ponthoz, amikor összegzi, melyikre van pénze, melyiket tartja elérhető megoldásnak.

Az új Mégane sikereinek egyik kulcsa az lehet, hogy mindkét döntésnél ott lehet a kalapban: határozottan dekoratív, a háromajtós pedig meglepően dögös, az életben szebb, mint a képeken. A Mégane esetében már élesen elkülönül a három- és ötajtós változat, teljesen más a célközönség. A Berline egy kényelmes, visszafogott családi autó , míg a kupé egy dögös, magamutogató, fiatalos kocsi - de véletlen sem sportkocsi. Talán majd az RS kivitelben.

És itt most idéznénk a sajtótájékoztató legemlékezetesebb mondatát:
"A két modell összbenyomása is egyébként teljesen más, hiszen a Berline egy modern és csinos családi autó, míg a Coupé egy szenzációs vezetési élményt kínáló valóságos fenevad."


Fotó: Pályi Zsófia [origo]

A csodaműszer biztosan megosztja majd a közvéleményt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Jelenleg a motorválaszték nem túl erős, de ez javulni fog. Az ötajtós esetében furcsább a kép, hiszen két 1,6 literes benzines közül lehet választani, amelyek 100, illetve 110 lóerősek. Ezt egészíti ki a háromféle dízelmotor: a gyengébb 1,65-ös 85, az erősebb 105, míg a legnagyobb immár 1,9-es dCi 130 lóerős. A Coupé már csak a 110 lovas 1,6-ossal kapható, de ehhez jön még a 2.0 TCe a benzines vonalon, amely már 180 lóerőt tud. A dízeleknél itt is ugyanazokat lehet választani, tehát 85-től 130 lóerőig. Később majd jön 1,4-es TCe is 130 lóerővel, valamint megérkeznek a kétliteres dízelmotorok.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Előnyére változott a belseje is. Szebb anyagok, szép formák, hangulatos összkép
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Természetesen a Renault új felfogása szerint minőségi javuláson is átment az autó, szebbek az anyagok, egységesebb az összkép, jobb a hangszigetelés. Az autó egyértelműen az új Laguna szellemiségét viszi tovább, ami tetten érhető a formákban is. Kicsit új felfogású a műszerfal kijelzője, amely félig digitális és félig analóg, és különböző színekkel is el tud minket "kápráztatni", ha a tempomat funkciót használjuk. A felszereltség tovább javult, hiszen minden modellben széria az ESP, az ABS és a klíma. Jobb hifi rendelhető az autóba, és szép hosszú a lista, amiből válogatni lehet.

A biztonságot is javították, így az új Megane természetesen megkapta a független Euro NCAP törésteszten az ötcsillagos minősítést. A Mégane emellett nagyobb és tágasabb, az ötajtós 405 literes csomagtere éppen jó méretű.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Az 1,5 literes dCi-vel kellemes választás, az ára kifejezetten kedvező
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


De ez kevés a sikerhez, a megjelenés, a minőség, a megbízhatóság és az ár a döntő.  Ez utóbbiban is nagyot kíván robbantani a Renault, hiszen a bevezetéskor egyből 200 ezer forintos kedvezménnyel kínálnak minden modellt. Ehhez jöhet extra kedvezményként még 300 ezer forint, ha az autót hitelre vesszük, a Renault Crédit - svájcí frank alapú - finanszírozásával. Ez esetben nem csak a 300 ezres kedvezményt kapunk, hanem a garancia is kibővül 5 évre és 100 ezer km-re.

BerlineCoupé
Authentique1,6 100 LE3 290 000Expression1,6 110LE3 790 000
1,5 dCi 85 LE3 640 0001,5 dCi 85 LE4 040 000
Expression1,6 100 LE3 540 0001,5 dCi 105 LE4 340 000
1,6 110 LE3 690 000Dynamique1,6 110LE4 040 000
1,5 dCi 85 LE3 890 0002,0 TCe 180LE4 740 000
1,5 dCi 105 LE4 190 0001,5 dCi 105 LE4 590 000
Dynamique1,6 110 LE3 940 0001,9 dCi 130 LE4 990 000
1,5 dCi 105 LE4 440 000Privilége2,0 TCe 180LE4 890 000
1,9 dCi 130 LE4 740 0001,5 dCi 105 LE4 740 000
Privilége1,5 dCi 105 LE4 590 0001,9 dCi 130 LE5 140 000
1,9 dCi 130 LE4 890 000


Ha ezeket összeadjuk, akkor minden feltétel esetén a Berline 1,6-os 100 lovas motorral már 3 millió forinttól elvihető, míg a kupé a 110 lovas motorral, magasabb felszereltséggel 3,5 milliótól indul. Ezek bizony nem rossz árak egy ekkora, jól felszerelt, kényelmes és minőségi benyomást keltő autóért. Kíváncsian várjuk, mennyien harapnak rá.