Kia Cee'd start & stop rendszerrel

Vágólapra másolva!
A Kia megkezdte a takarékosabb, benzinmotoros Cee'd modellek gyártását szlovákiai üzemében. Az ISG modellek vegyes használatban 6 százalékkal fogyasztanak kevesebbet, mint az ugyanekkora motorral szerelt változatok.
Vágólapra másolva!

A Kia elindította a Ceed'd ISG modellek gyártószalagját szlovákiai üzemében, Zsolnán. Elsőként a balkormányos modellek gyártását kezdik meg, és az első példányok már tavasszal megérkezhetnek az európai kereskedőkhöz.

A Kia egyelőre kétféle, 1,4 literes, illetve az 1,6-os benzinmotoros Cee'dhez kínálja az ISG (Idle Stop & Go), vagyis megálláskor a motort leállító, majd automatikusan újraindító berendezést, amelyet mindhárom, vagyis a három- és ötajtós, valamint a kombi változathoz is meg lehet majd rendelni. A Kia hazai impőrtőre az [origo]-nak elárulta, hogy az ISG felára bruttó 100 ezer forint lesz, és már rendelhető a Cee'd-hez.

Amellett, hogy a Cee'd ISG takarékos, hiszen vegyes városi és országúti közlekedésben - a gyár szerint - 6 százalékos, míg tisztán városi közlekedésben 15 százalékos fogyasztáscsökkenés érhető el, károsanyag-kibocsátása is kevesebb, mint a normál modelleké. Az 1,4 literes ISG-modell esetében például - gyári adatok szerint - 0,4 liter a fogyasztáscsökkenés és kilométerenként átlagosan 8 grammal kevesebb széndioxidot termel az autó. Az 1,6-os motorral szerelt ISG-s Cee'd pedig 0,5 literrel fogyaszt kevesebbet és 9 grammal kevesebb széndioxidot termel, mint a normál változat.

A Kia nem korlátozza egyetlen modellre az ISG rendszer alkalmazását, hiszen 2010-től más modellekben is feltűnik majd a berendezés, ahogy az 1,6 literes, dízel Cee'd is rendelhető lesz ezzel a kiegészítővel.