Az autóipar Apple-je akar lenni a Saab

Vágólapra másolva!
A cég egyik vezetője szerint a skandináv autómárkát az autóipar Apple-jévé szeretnék változatni, ami alatt különleges és innovatív termékeket értenek viszonylag kis darabszám, ám annál nagyobb hírverés mellett.
Vágólapra másolva!

A GM nemrég jelentette be, hogy meg kíván szabadulni a Saabtól, ami egyfelől azt jelenti a svéd márka számára, hogy kivonul mögüle a világ egyik legnagyobb autógyára, másrészt ez jó lehetőség arra, hogy visszanyerje eredeti, önálló arculatát, ami igencsak megtépázódott az utóbbi években. Knut Simonsson, a Saab nemzetközi márka- és értékesítési igazgatója egy holland autós lapnak úgy fogalmazott, hogy a jövő Saabjaiban még nagyobb hangsúlyt kapnak az "újítások, a repülős múlt felidézése és a skandináv gondolkodásmód". Simonsson az Apple-t emlegette példaként, ami alatt azt értette, hogy egy viszonylag szűk vevőkört kell megcélozni, teljesen egyedi és prémium termékekkel. Elmondása szerint az Aero X koncepcióautó már ebben a szellemben készült, akárcsak az új 9-5-ös modell is, amely idén szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon fog bemutatkozni.

"Nem akarunk nagy cég lenni, nem akarunk egy másik Audi lenni, évi 150 ezer autóval is nyereségesek lehetünk hosszabb távon" - nyilatkozta a márkaigazgató, aki szerint a jövőben is inkább az európai piacra kell koncentrálniuk.