Nyolcfokozatú automatát kap a 7-es BMW

Vágólapra másolva!
A BMW hamarosan újabb váltóval gyarapítja kínálatát. A nyolcfokozatú automatát a ZF fejleszti, és elsőként a 7-es sorozatban mutatkozik majd be.
Vágólapra másolva!

A manapság divatos dupla kuplungos automatáknál takarékosabbnak és alacsonyabb gyártási költségűnek ígéri a BMW legújabb hidrodinamikus nyomatékváltóját, amelyet a ZF beszállítócég fejleszt. A nyolcfokozatú egység a jelenlegi hatfokozatú helyét veszi majd át, és az új 7-es sorozatban debütál. A BMW-nek egyébként határozott elképzelései vannak váltói jövőjéről, hiszen a tervek szerint inkább a hagyományos automataváltók fejlesztésére koncentrálnak a tömegmodellekben, így a duplakuplungos egység elképzelhető, hogy az M3 privilégiuma marad.

Klaus Draeger, a BMW fejlesztési igazgatója a duplakuplungos váltók elvetését azok nagy tömegével, magas gyártási költségével, valamint a hátsókerék-hajtású, hosszában beépített motorral készülő autókkal való bonyolult összeépíthetőséggel magyarázza. A ZF által tervezett nyolcfokozatú automataváltót ezzel szemben mind a hátsókerék-hajtású, mind pedig a négykerékhajtású modellekhez könnyű társítani, ahogy hamarosan néhány BMW és Audi modellben meg is jelennek majd.

Már a most használt hatfokozatút is az egyik legjobb automataként ismeri el a szakma, de az új nyolcfokozatú még gyorsabban vált majd, és benzinmotorral párosítva 3 százalékos, dízellel pedig akár 6 százalékos fogyasztáscsökkenés is elérhető lesz vele a régi erőátvitelhez viszonyítva. Ez részben a több fokozatnak, részben pedig a megálláskor a motort leállító start-stop automatikának köszönhető, amivel az új váltó már kompatibilis lesz.

Az új nyolcfokozatú váltók a ZF németországi üzemében készülnek majd, Saarbrückenben, és a legyártott mennyiség mintegy felét a BMW építi majd be autóiba.