A koreai miniautóról eddig csak egy képet adtak ki, de az új fotókon már a Spark belseje és hátulja is látszik. Év végétől kapható.

Mint az már korábban megírtuk, az új Spark a Chevrolet Beat tanulmányautón alapul, amit két évvel ezelőtt mutatottak be két másik társával együtt. A vásárlók visszajelzései alapján a Beat formája sikerült a legjobban, ezért ez kerülhetett szériagyártásba. A miniautó végleges változata 3640 mm-es hosszával kicsit hosszabb a Fiat Pandánál, tengelytávolsága 2375 mm. Bár háromajtósnak néz ki, valójában ötajtós a karosszériája, a hátsó kilincseket az ablakok tövébe rejtették el.

Erősen emelkedik a Spark övvonala hátrafelé, ami a dinamikus megjelenést szolgálja, a magasan húzódó motorháztetőre pedig a gyalogosvédelmi előírások miatt volt szükség. Belül az Aveóval bevezetett formavilág köszön vissza, a legérdekesebb részlet a motorkerékpárok stílusában elkészített, kormányoszlopra szerelt műszercsoport, amelyen még nem látszik, hogy a sebesség- vagy a fordulatszámmérő kapott-e analóg órát. A sok szürke műanyagot ügyesen ellensúlyozza az a pár színes betét, amit az ajtókon és a kesztyűtartó felett helyeztek el.

A Sparkot kétféle négyhengeres benzinmotorral, egy egyliteressel és egy 1,2 literessel fogják árulni, és a képnek köszönhetően azt is megtudtuk, hogy elődjéhez hasonlóan automatikus váltóval is meg lehet majd vásárolni. Akár hat légzsákkal és ESP-vel is lehet majd kérni az autót, ami jelentős fejlődés a régi, Matiz-alapú Sparkhoz képest. A forgalmazás 2009 végén vagy 2010 elején kezdődik Európában, Amerikába és a világ többi piacára csak 2011-ben viszik az újdonságot.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]