Saab kombi enyhe terepre: 9-3X

Vágólapra másolva!
Emelt hasmagasságával és terepjárókat idéző megjelenésével a Volvo XC70-nek és a Subaru Outbacknek jelent majd konkurenciát a Saab új kombija.
Vágólapra másolva!

A Saab 9-3X világpremierje csak a márciusi Genfi Autószalonon lesz, de a svédek nem bírták ki addig, és már most megjelentették a gyári fotókat és a legfontosabb adatokat az új szabadidő-autójukról. Komoly változásokra nem kell felkészülni, mert a 9-3X tulajdonképpen megegyezik a már évek óta kapható 9-3 SportCombival, csak megemelték a futóművét, és terepjárós külső jegyekkel látták el. Ezek közé tartoznak a karosszérián végigfutó, fényezetlen műanyag védőelemek, az egyedi mintázatú, 17 colos könnyűfém felnik és a tetősín.

Kétféle motorral lesz kapható az autó, a kétliteres, 210 lóerős turbós benzineshez a Saab fejlett XWD hajtása is szériatartozék, ami hátul oldalanként is képes elosztani a kerekekre jutó nyomaték nagyságát. Legfeljebb a teljes nyomaték 70 százaléka kerülhet hátra, de normál esetben csak 5-10 százalékot küld a hátsó kerekekhez a kardántengely. Az összkerekes verziónál 35 mm-rel emelték meg a futóművet, a dízelmotoros változatnál, ami kizárólag elsőkerék-meghajtással lesz kapható, csak 20 mm-rel. Az 1,9-es TTiD dízelmotor megegyezik a többi 9-3-asban már kapható egységgel, így a 9-3X-ben is 180 lóerőt teljesít, nyomatéka 400 Nm 1850-es fordulatszámtól. A Fiat fejlesztésű erőforrás különlegessége a két turbófeltöltő, így tudtak egy liter lökettérfogatból közel 100 lóerőt kihozni a mérnökök.

Mindkét erőforráshoz alaphelyzetben hatfokozatú kézi váltó jár, de felár ellenében hatfokozatú automatikus váltó is kérhető. A benzinessel 8,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára a 9-3X, végsebessége 230 km/óra, a dízelmotoros verzió ennél 0,1 másodperccel gyorsul rosszabbul, és végsebessége is 10 km/órával alacsonyabb.

Forrás: [origo]




Gyári videón a 9-3X