WRC: Loeb és Hirvonen késhegyre menő csatája a hóban

2009.02.14. 19:18

A szombat a két éllovas párbajáról szólt, amelyhez tökéletes színpadot nyújtott a meseszép norvég táj, no meg a mellékszereplők sem voltak akárkik. Loeb-öt nem zavarta, hogy elsőként megy a pályákon, teljesítményéről még ellenfelei is elismerően szóltak a célban. A pénteki hős Andersson alatt elfáradt a Fabia WRC, a pontszerző helyek sorsa messze nem dőlt még el.

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Hirvonen ráfizetett a péntek délutáni taktikázásra, az eltékozolt 10 másodperc ma nagyon jól jött volna. Loeb az összes szombati gyorsaságin jobb volt nála


Péntek este még sok szó esett Hirvonen utolsó gyorsaságin "elkövetett" lelassításáról, mellyel Loeb-öt jutatta az első helyre, átadva neki ezzel a pályatakarító szerepét. A francia azt mondta, hogy szerinte nem hátrány elsőnek indulni, mivel a pályák inkább jegesek, mint havasak. Az első gyorsaságin kiderült, hogy neki van igaza, mivel ő autózta a legjobb időt. Hirvonen nem sokkal, 0,7 másodperccel volt lassabb, a többiek pedig mintha másik ligában játszottak volna: a harmadik Latvala már 15 szekundummal maradt le. A két éllovas saját bevallása szerint legjobb tudása szerint, teljes gázzal hajtott az elejétől a végéig. Petter Solbergnek viszont nem jött ki a lépés reggel, bár semmi gond nem volt autójával, a hetedik helyre esett vissza, Andersson és saját bátyja is megelőzte összetettben. A Citroën fiataljainak szintén voltak problémái, Ogier motorjából az erő tűnt el, míg Novikov elkésett az időellenőrzőből, és emiatt kapott egy perces időbüntetést.

Következett egy rövidebb, 9, és egy hosszabb, 27 kilométeres pálya, melyeken ismét Loeb érte el a legjobb időt. Hirvonen is elismeréssel adózott vetélytársa teljesítménye előtt, a mögöttük induló Latvala pedig azt mondta, hogy nem tudja ez a két srác meddig képes erre, de folyamatosan látja a hófalon a nyomaikat, és csak reméli, hogy mindenki baj nélkül célba ér. A pályák szűk, egysávos erdei utak, melyeket mindkét oldalon két méteres hófal szegélyez, így az egész nagyjából ahhoz a közelben lévő bobpályához hasonlít, ahol 1994-ben a lillehammeri olimpiát rendezték. A hófalat a pilóták sokszor kihasználják, de ez a módszer elég sok kockázatot hordoz magában. És akkor ott vannak az ugratók is, amelyeket a rendezők építettek a pályákra, és amelyek igen nagyra sikerültek. Ennek ellenére az élmenők padlógázon hajtanak rájuk.

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Sandell vadonatúj S2000-res Fabiája remekül muzsikál, a svéd pilóta három perces előnnyel vezeti a PWRC kategóriát


A szervizpark előtt még egy 1,15 kilométer hosszú szakasz volt már csak hátra, ezt is Loeb nyerte, így a francia 100%-os délelőttöt zárt. Amíg az autókat a szerelők rendbetették, a pilóták és a csapatvezetők is arról beszéltek, hogy micsoda csata alakult ki Loeb és Hirvonen között, mindegyik szakaszon csupán néhány tized, vagy pár másodperc választotta el őket. Akárhogy is alakul, jelenleg ők ketten a legjobbak, mondta a Ford csapat első embere, Malcolm Wilson, míg Citroën-es kollégája hozzátette, hogy a tavalyi finn futamra emlékezteti az egész, és reméli, hogy a végeredmény is hasonlóan alakul majd - ott Loeb győzött.

Délután megismétlődtek a délelőtti szakaszok, az elsőn Henning Solberg neve mellé írták a legjobb időt. A norvég egész nap jól teljesített, és folyamatosan jött fel. Latvala is kimutatta a foga fehérjét, ő is gyorsabb volt a két éllovasnál. Rádaásul ő nyerte a következő két szakaszt is, ezt jórészt a nap közben átállított Ford Focus WRC-nek köszönhette, no meg annak, hogy délutánra már egyértelműen hátránynak tűnt elöl menni. Sordo kissé visszaesett a nap folyamán, ő valahogy nem talált rá az optimális futóműbeállítási értékekre.

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Régen látott jó körülmények között rendezik az idei egyetlen havas-jeges vb-futamot. A kegyetlen hideg ellenére rengeteg néző van, akik remekül érzik magukat


A nap a nézőszórakoztató, rövid szakasszal zárult, ahol a rend kedvéért Loeb ismét odatette magát, és ezzel a nyolc szombati gyorsasági közül hét esetében ért el jobb időt, mint Hirvonen. Ennek ellenére előnye mindössze 15 másodperc, s ez azt jelzi, hogy a finn is remekül ment egész nap. Latvala harmadik helye biztosnak tűnik, mögötte viszont nagy a keveredés.

PWRC-ben továbbra is Sandell vezet, Prokop feljött a második helyre, Mikkelsen pedig a harmadikra. A magyarok továbbra is remekül mennek, az összetett 23. és 27. helyet foglalják el.

Óriási az élen a csata, egy apró hiba is végzetes lehet a verseny leghosszabb napján, vasárnap, amikor hat hosszú szakasz vár a mezőnyre.


A verseny állása a második nap után:

1. Loeb/Elena Citroën 2:22:11,1
2. Hirvonen/Lehtinen Ford + 0:15,0
3. Latvala/Anttila Ford + 0:43,2
4. H. Solberg/Menkerud Ford + 2:41,3
5. Sordo/Marti Citroën + 2:53,3
6. P. Solberg/Mills Citroën + 4:50,9
7. Wilson/Scott Ford + 4:53,2
8. Aava/Sikk Ford + 5:18,5
23. Szabó/Köhler Mitsubishi + 25:43,3
27. Pénzes/Bacigál Mitsubishi + 32:50,8



A PWRC állása a második nap után:


1. Sandell/Axelsson Skoda 2:35:23,4
2. Prokop/Tomanek Mitsubishi + 3:00,9
3. Mikkelsen/Floene Subaru + 3:21,6