Rettegett nyolcas - Audi R8 V10

Vágólapra másolva!
Miért kell egy kiváló, 420 lóerős sportkocsiba még száz lóerő? Az Audi R8 V10 amúgy zseniális.
Vágólapra másolva!

Fotó: Vida János [origo]

Ha ez a kép fogad, az ember bármit megbocsát. Egy szupersportkocsi vezetése sokunk álma
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Képzeljenek el egy kétnapos, külföldi hivatalos utat. Akár kellemes is lehetne, de már előre tudják, hogy nagyon fárasztó lesz. Hajnal 4-kor kell kelni, majd egy segítőkész, de vezetni nem tudó taxis, rettegésben tartva elviszi önöket Ferihegyig. A reptéren következik a szokásos vetkőztetős ellenőrzés, közben egy munkájába nem szerelmes hölgy próbálja önöket meggyőzni, biztos van maguknál folyékony dolog, vagy legalább egy laptop. Ha az sem, biztosan maradt még valami fém a zsebükben. És tényleg.


Csodálja meg az új R8-ast a gyári videón! Ebben legalább hallatszik a V10-es hangja


Nem reggeliztek, a repülőn nem kapnak jó helyet. Két óra nyomorgás az egyik nagy légikikötőig, majd három óra várakozás a másik gépre. Onnan még 2,5 óra, és már ott is vannak a célállomáson. Ott egy gyors ebéd után máris jön a munka, majd este sajtótájékoztató, vacsora, késői fekvés. Az étel nem esett jól, az idegen ágyban nem tudnak jól aludni. Másnap reggel hatkor kelés, aztán rövid reggeli, de már a fejük is fáj. Nincs kegyelem, menni kell dolgozni. Délben ebéd, majd rohanás a repülőtérre, ahol ismét jön a szokásos hercehurca. Az út az előző napihoz hasonlóan, nehezen és kényelmetlenül telik, de este tizenegyre újra otthon vannak. Gondolom senki sem vágyik ilyen útra. És ha az út célja az Audi R8 új csúcsváltozatának menetpróbája?

Fotó: Vida János [origo]

Tíz henger, középmotor, 525 lóerő és összkerékhajtás - zseniális kombináció
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Bajban lennék, ha meg kellene indokolnom, mi szükség van az Audi R8 V10-re. Egy komoly szupersportkocsira, amely az eredeti 420 lóerős alapváltozatnál még 105 lóerővel erősebb. A legfőbb érv az lehetett, hogy az Audi saját számításai szerint most ünnepli százéves jubileumát. Az ilyen alkalmakra pedig illik piacra dobni valamit. Hát ez lett az R8 V10, meg a versenyváltozata, az LMS.

Az előző R8-at sajnos nem vezettem, csak ültem benne. Elég képzett sofőr mellett, tehát körülbelül pontos információim vannak arról, hogy mit tudott az az autó. Röviden összefoglalva: mindent, amire egy rajongónak szüksége lehet, sőt annál többet is. A kollégáim az Audi hazai rendezvényén lelkesen ki is próbálták, nekik sem volt kifogásuk a sportautó ellen. Ehhez képest a gyár úgy gondolta, hogy a motor nem elég erős, nem árt bele a régi ismerős, az 5,2 literes, V10-es blokk. Ez az S8-ban "csak" 450 lovas, de az R8-ban már jobban szabadon engedték, itt már 525 LE-t tud. Az 530 Nm-es nyomatéka sem kevés, de még sokkal többet mond az, hogy 1000-es fordulatszámtól egészen 8500-ig, folyamatosan 400 Nm felett van a forgatónyomatéka. Hogy mit jelent ez? Őserőt, amely sosem hagyja nyugton a sofőrt.

Fotó: Vida János [origo]

A V10-es számos elemében különbözik a V8-tól, ilyen a jellegzetes fekete rácsozás a lámpák alatt, valamint az ovális kipufogó
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az R8 V10 olyan, mint egy vadászrepülő, amellyel legtöbbször csak felderítünk, de szükség esetén harcra is képes. Akár 3,9 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből százra, de a 200 km/óra is megvan 12 másodperc alatt. Több ez, mint aminek van értelme - pont ezért fogják venni azok, akiknek erre van ingerük és anyagi keretük.