Vágólapra másolva!
A GM átalakításának egyik áldozatává válhat az 1985 éve létező Saturn, amely néhány éven belül teljesen eltűnhet - jelentette be Bob Lutz, a cég alelnöke.
Vágólapra másolva!

Lutz először is sajnálatát fejezte ki, hogy a szerinte jó autókat gyártó cégtől meg kell válniuk, majd elmondta, hogy az utóbbi években az Egyesült Államokban gyakorlatilag átcímkézett Opeleket áruló Saturn várhatóan 2011-ben szűnhet meg. A nemsokára nyugdíjba vonuló Lutz az Automotive News-nak adott interjújában elmondta, nem csupán a cég jelenlegi válsága a felelős a döntésért, szerinte a Satrunba az évek során hatalmas mennyiségű pénzt öltek, és a márkának soha nem sikerült igazán sikeressé válnia, eladásai elmaradtak a várakozástól. Mindössze egyszer sikerült egy évben több mint 250 ezer Saturnt értékesíteni, és fennállása óta a márka összesen ebben az egy évben volt képes nyereséget termelni.

A fiatalos arculatú márkát még 1985 elején hozták létre az amerikaiak, hogy megfelelő riválist teremthessenek az egyre sikeresebb japán gyártóknak. Legutóbb akkor hallhattunk róla, amikor pár évvel ezelőtt elkezdték az Opel Astrákat Saturn márkanévvel exportálni az Egyesült Államokba. Azóta azonban egyre rosszabb a gyártó helyzete. Januári eladásai tavalyhoz képest csaknem hatvan százalékkal estek az Egyesült Államokban, és piaci részesedése egy százalék alá csökkent. Így tulajdonképpen nem meglepő, hogy a nagy gondokkal küszködő GM szeretne megszabadulni a márkától. Vásárlót valószínűleg nem fognak találni, hiszen a Saturn gyakorlatilag semmit sem maga fejleszt, hanem más GM-márkáktól kap.

Egy erős év szól a Saturn megmentése mellett, méghozzá az, hogy ha a GM a márka megszűntetése mellett döntene, kötelessége lenne kivásárolni az Egyesült Államok mind a 211 darab Saturn-kereskedőjét. Ez csaknem egymilliárd dollárba kerülne a cégnek, és bár hosszútávon ezzel talán jobban járnának, jelenleg nincs pénz ilyen akcióra.