Audi R15 TDI Le Mans-ban

Vágólapra másolva!
Hivatalosan az európai és az amerikai Le Mans sorozatból is kivonult az Audi, azért néhány számukra fontos versenyen ott lesznek, ráadásul nem is akármilyen autóval. Az ingolstadtiak bejelentették, hogy kifejlesztettek egy új endurance versenyautót, az R15 TDI-t.
Vágólapra másolva!

Az R15 a hatalmas sikereket elérő R10 TDI utódja, de sokkal radikálisabb annál. Az Audi rengeteg innovatív részletmegoldást alkalmazott az autónál, amelyek egy része az F1-et idézi. Ilyen az új orr, amely immár két részre szétválik, amellyel aerodinamikailag biztosan hatékonyabb. Ugyanakkor továbbra sem zárt a pilótafülke, tehát nem követik a nagy vetélytárs, a Peugeot 908 HDi példáját.

Forrás: Audi

Az első teszteken már bizonyított, de a versenyképessége csak Sebringben dől el


Az Audi Motorsport igazgatója, Dr. Wolfgang Ullrich elmondta, hogy az első teszteket sikeresen fejezték be, így lassan ideje a versenypályán való bevetésnek. Ez a márciusi Sebringi 12 óráson fog bekövetkezni, amely tökéletes teszt lesz Le Mans előtt. Ez a verseny tökéletesen alkalmas lesz arra, hogy kimutassa az R15 gyengeségeit.

Az R15 természetesen a csúcsnak számító LMP1-es kategóriában indul a győzelemért, ahol a Peugeot mellett még két újonc is nehezítheti a dolgát, hiszen az Aston Martin és az Acura is nem régen jelentette be, hogy új versenyautóval készülnek az endurance versenyekre.

Két új prototípus készült, vagyis két autóval versenyeznek majd a főpróbán és valószínüleg a Le Mans-i 24 óráson is. Az első autóba a legendák, korábbi győztesek ülnek, vagyis Tom Kristensen, Allan McNish, valamint Dindo Capello. A másik autóban sem kis nevek versenyeznek, hiszen itt a Lucas Luhr, Mike Rockenfeller és Marco Werner összeállítású trió küzd majd a győzelemért.

Az Audi az R15 TDI debütálását azért időzítette éppen a sebringi verseny idejére, mert nagyon szép emlékeik vannak innen. Már itt nyolcszor győztek az R15 elődei, az R8 és az R10, sőt 2006-ban itt aratták az első dízel győzelmet is.