Az R15 a hatalmas sikereket elérő R10 TDI utódja, de sokkal radikálisabb annál. Az Audi rengeteg innovatív részletmegoldást alkalmazott az autónál, amelyek egy része az F1-et idézi. Ilyen az új orr, amely immár két részre szétválik, amellyel aerodinamikailag biztosan hatékonyabb. Ugyanakkor továbbra sem zárt a pilótafülke, tehát nem követik a nagy vetélytárs, a Peugeot 908 HDi példáját.
Az első teszteken már bizonyított, de a versenyképessége csak Sebringben dől el
Az Audi Motorsport igazgatója, Dr. Wolfgang Ullrich elmondta, hogy az első teszteket sikeresen fejezték be, így lassan ideje a versenypályán való bevetésnek. Ez a márciusi Sebringi 12 óráson fog bekövetkezni, amely tökéletes teszt lesz Le Mans előtt. Ez a verseny tökéletesen alkalmas lesz arra, hogy kimutassa az R15 gyengeségeit.
Az R15 természetesen a csúcsnak számító LMP1-es kategóriában indul a győzelemért, ahol a Peugeot mellett még két újonc is nehezítheti a dolgát, hiszen az Aston Martin és az Acura is nem régen jelentette be, hogy új versenyautóval készülnek az endurance versenyekre.
Két új prototípus készült, vagyis két autóval versenyeznek majd a főpróbán és valószínüleg a Le Mans-i 24 óráson is. Az első autóba a legendák, korábbi győztesek ülnek, vagyis Tom Kristensen, Allan McNish, valamint Dindo Capello. A másik autóban sem kis nevek versenyeznek, hiszen itt a Lucas Luhr, Mike Rockenfeller és Marco Werner összeállítású trió küzd majd a győzelemért.
Az Audi az R15 TDI debütálását azért időzítette éppen a sebringi verseny idejére, mert nagyon szép emlékeik vannak innen. Már itt nyolcszor győztek az R15 elődei, az R8 és az R10, sőt 2006-ban itt aratták az első dízel győzelmet is.