Vágólapra másolva!
Történetének legmerészebb tanulmányautójával érkezik a Dacia a Genfi Autószalonra. A terepjárók, kisbuszok és sportkupék keresztezéséből született Duster orrában a jól ismert 1,5 literes dCi dízel dolgozik.
Vágólapra másolva!

A Duster az első gyümölcse a Renault párizsi és bukaresti tervezőirodái közötti szoros együttműködésnek. Megjelenése modern, sportos és fiatalos, ugyanakkor méretei kompaktnak mondhatók: 4,25 méteres hossza ugyanannyi, mint a Logannak, 1,49 méteres magassága, 1,64 méteres szélessége, és 2,8 méteres tengelytávja azonban jóval nagyobb. A rövid túlnyúlások, a 21 colos alumínium keréktárcsák és a merész vonalú lámpatestek nem sok hasonlóságot mutatnak a szériagyártású Daciákkal, éppen ezért valószínű, hogy a Duster célja nem egy jövőbeli szériamodell beharangozása, hanem a márka - nem túl jó - imázsának javítása lehet.

Az 1,5 literes, 105 lóerős dízelmotor azonban teljesen széria, de így is 9,6 másodperc alatt gyorsítja fel az 1,3 tonnát nyomó román crossovert 100 km/órára, átlagfogyasztása pedig mindössze 5,3 liter.

Forrás: [origo]

Még több kép a galériában. Kattitnson a képre!


Érdekes megoldás, hogy a vezető oldalán egy nagy, míg a másik oldalon két, egymással szemben nyíló ajtót alakítottak ki, itt egyébként a B-oszlop is hiányzik. Az A-oszlop tetejéhez rögzített tükröket és a tetőbe integrált irányjelzőket úgy formálták meg, hogy javítsák a kocsi légellenállását, ami sikerült is, mivel a 0,3-as együttható jó értéknek számít egy ilyen magas crossovertől. Egy darabból álló üvegteteje minden bizonnyal sok fényt enged az utastérbe, a hátsó szélvédőbe nyomott hatalmas Dacia-felirat pedig segít azonosítani a márkát.

Forrás: [origo]

Még több kép a galériában. Kattitnson a képre!


A Duster kék-fekete utastere buszlimuzinosan variálható, az első utasülés például becsúsztatható a vezetőülés alá, ha nincs rá szükség, de a csomagtartóban lévő tárolódoboz is előrébb csúsztatható egy sínen. Szokatlan az is, hogy a vezető légzsákja a kormány lenti részén kapott helyet, így a központi kijelzőt középre tehették. A műszerfal és a középkonzol egy egységet képez a vezetőülés vázával, míg az elől ülő utasnak hatalmas, 280 mm-es lábtér áll rendelkezésre. 470 literével a csomagtartó sem nevezhető kicsinek, bővítés után azonban már két köbméternyi pakkot tehetünk a Duster belsejébe, az első utasülés helyén pedig kerékpárok is szállíthatók.

Forrás: [origo]

Még több kép a galériában. Kattitnson a képre!