Az Aston Martin Genfben bemutatta limitált példányszámú csúcsmodelljét. Műszaki adatok még nincsenek, csak a személyre szabhatóság és a csillagászati ár biztosra vehető.

A One-77 formája tavaly Párizsban mutatkozott be, akkor még csak az 1:1 arányú makettet láthatta a közönség. A Genfi Autószalonon a 77 darabos széria első példányát állították ki.

A könnyű és kivételesen merev szénszálas felépítményt a kompozit-technológia terén vezető Multimatic céggel közösen készíti az Aston. Szériaautóban először alkalmaznak DSSV-vel (Dynamic Suspension Spool Valve) ellátott, teljesen szabadon állítható lengéscsillapítókat. Az elöl 255, hátul 335 mm széles P Zero Corsa gumikat kifejezetten ehhez a típushoz fejlesztette a Pirelli.

A kocsiba 7,3 literes V12-es motort szerelnek, amely több mint 700 lóerőt tud, de pontos teljesítmény- és nyomatékadatokat még nem közöltek. A gyár a Cosworth céggel együtt alakította ki az erőforrást a V12 Vantage, a DBS és a DB9 hatlitereséből. A szerkezet tömegét eredetileg 10 százalékkal szerették volna csökkenteni, végül a tervet messze túlteljesítették: az új motor a nagyobb lökettérfogat ellenére, mintegy negyedével könnyebb elődjénél.

A hajtás a kormányról kapcsolható, hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül jut a hátsó kerekekre. A végsebességet 200 mérföld (azaz 320 kilométer) per óra fölé ígérik az astonosok, a 60 mérföldes (96 kilométeres) tempóra gyorsulást pedig 3,5 másodperc alatt abszolválja majd a másfél tonnás jármű.

Egyelőre nincs információ arról, mikor kezdik a gyártást. Még hátravan a végső tesztelési fázis. A várhatóan 1,2 millió fontba, azaz 400-420 millió forintba kerülő One-77-t a leginkább személyre szabható kocsinak ígéri a gyár. A modell szinte minden részét a vásárló igényéhez igazítják: a váltót, a felfüggesztést, a belteret. Sőt, az üléseket a vevő testalkatának megfelelően képezik ki.

Forrás: [origo]