600 lóerős hibrid az Infinititől

Vágólapra másolva!
Alighogy elkezdődött a Genfi Autószalon, a Nissan luxusmárkája máris magára vonta a látogatók figyelmét új, Essence nevű hibrid-sportkocsi tanulmányával.
Vágólapra másolva!

A Nissan luxusmárkája az Essence-szel kívánja megünnepelni a huszadik születésnapját, de a múlt előtt való tisztelgés mellett azt is prezentálják, hogyan nézhetnek ki, és mi hajthatja majd a jövő Infinitijeit. A klasszikus sportkocsi arányokkal rendelkező, 4,7 méter hosszú, kétüléses Essence-ben bemutatkozik a cég új benzines-elektromos hajtáslánca. Ebben a márka már ismert 3,7 literes V6-osának ikerturbós, közvetlen befecskendezéses változatát egy elektromos motorral kapcsolták össze, úgy, hogy a végeredmény egy 600 lóerős szupersportkocsi lett.

Belső égésű motorja mellett váltója sem új, az Essence hátsó kerekeihez a nyolchengeres FX50 hétfokozatú, kormányról is kapcsolható automata váltóján keresztül érkezik meg az erő. A váltó és a motor közé építették be a 160 lóerős, új generációs "3D" villanymotort, melynek különlegességei közé tartozik a lapos forma, és a hagyományos elektromotorokhoz képest kétszeres nyomaték. Energiaellátásáról a csomagtartóba tett lítium-ion akkumulátorok gondoskodnak, amelyek fékezés közben is töltődnek. Ha nincs szükség nagy teljesítményre, a belső égésű motort egy tengelykapcsoló kapcsolja le a hajtásláncból.

Forrás: Infiniti

Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!


Shiro Nakamura főtervező szerint a kocsi elkésztésekor a tenger szolgált inspirációval, ennek köszönheti lendületes vonalait. Mindenesetre a bátor, olaszos forma mellett az autó lámpái és lökhárítója a széria Infinitik formaterve nyomán készült, az oldalsó hűtőnyílás formáját pedig a kimonót viselő japán nők hajtűje inspirálta. A főtervező elárulta, a kocsi minden részleténél a vezetőt és a vezetési élményt tartották a legfontosabbnak, ezzel magyarázható a versenyautókra emlékeztető - hatalmas középkonzollal elszigetelt - pilótaülés. Ugyanezen oknál fogva alakították ki az irányítókonzolt ún. "hidden tech" (rejtett technika) szerint, ami annyit jelent, hogy csak a legfontosabb gombok és kapcsolók vannak a sofőr közelében, hogy ezzel se zavarja az élményautózást a sok információs panel.

Forrás: Infiniti

Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!


A belső dizájnért a Louis Vuitton divatház volt a felelős, akik kéttónusú, a vezető oldalán fekete, az utas oldalán vörös színű belteret álmodtak az Essence-be, a munka során alcantarát, a polírozott alumíniumot, bőrt és a lakkozott fát használtak fel.

Nakamura azt is elmondta, az Essence esetében puszta tanulmányról van szó és semmi esély arra, hogy gyártásba kerüljön. Ugyanakkor az Infiniti már korábban jelezte, hogy tervei közt szerepel egy hibrid sportkocsi megépítése, így nem lehetünk még biztosak az Essence jövőjét illetően semmiben.

Forrás: Infiniti

Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!


Az Infiniti egyébként bejelentette, hogy tíz éven belül minden modelljüknek lesz hibrid változata, az első benzines-elektromos modell, az M-szedán jövőre jelenik meg.