A japán márkák uralják a hibrid piacot

Vágólapra másolva!
Dúlnak az értékesítési harcok a hibridek piacán. Miután a Ford a napokban bejelentette, hogy eladta a százezredik hibrid SUV-t, a Toyota is közzétette eladási adatait, amely szerint az egymilliomodik darab hibrid is gazdára talált az Egyesült Államokban.
Vágólapra másolva!

A Ford sajtóközleményben tudatta a napokban, hogy megvásárolták a 100 ezredik darab hibrid SUV-t az Egyesült Államokban.

Nem sokkal később a Toyota is nyilatkozott saját eladási adatairól, amely híven tükrözi a hibrid autók piacán lévő erőviszonyokat. A japán gyár ugyanis teljes mértékben uralja kategóriát a maga egymillió darab eladott Toyota és Lexus márkájú autójával. Ezt az eredményt csupán az Egyesült Államokban produkálták, mióta az első generációs Priust bemutatták 2000-ben.

A Toyota két márkájának hibridjeit ráadásul idén januárig világszerte 1,7 millióan választották, amely adat azt mutatja, nem csupán a tengerentúlon, de más piacokon is kezdik felfedezni a hibridek adta lehetőségeket.

A Toyota 2009 és 2012 között összesen tíz új hibrid modellt dob piacra a világ különböző piacain, és évente egymillió darabos eladást terveznek a benzin-elektromos üzemű autókból. 2009-ben három új modellt mutat be a Toyota az Egyesült Államokban: a harmadik generációs Prius tavasszal, a második generációs, 2010-es Lexus RX450h nyáron, a 2010-es Lexus HS250h pedig nyár végén érkezik.

A Fordnak van egy kis lemaradása a Toyotával szemben, hiszen öt évvel ezelőtt mutatták be a Ford Escape és a Mercury Mariner hibrid változatait, amelyeket a 4100 munkást foglalkoztató, Kansas City-be telepített üzemben szerelnek össze.
A japán márkák uralják a hibrid piacot

Forrás: [origo]

A Ford anno pont a Toyotától vette meg az első generációs hibrid hajtást