Az EuroNCAP szigorított töréstesztjén öt csillagot kapott az új Volkswagen Golf, a kompakt modell több kategóriában is csaknem tökéletes eredményt produkált.

Csupán három százalékon múlott, hogy a VI. generációs Golf nem 100 százalékos eredményt produkált az EuroNCAP nemrégiben megszigorított töréstesztjén. A felnőtt utasok védelmére frontális és oldalütközésnél, illetve a nyak védelmére összesen 35 pontot kapott, a gyermek utasok védelmét tesztelő ütközésnél pedig 41 pontos, azaz 84 százalékos eredményt ért el. Frontális ütközésnél a vezető lábszárai, oldalütközésnél pedig a felsőteste kapott nagyobb terhelést, ám a térd- és az oldallégzsákok megfelelően védtek.

A gyermekvédelem terén is tökéletes eredményt produkált volna a modell, amely az ütközések során tökéletesen védte a gyermekülésbe rögzített utasokat, pontlevonás járt azonban a csupán piktogramokkal feltüntetett figyelmeztetésért, amely az első ülés légzsákjának kikapcsolására hívja fel a figyelmet, gyermekülés rögzítése esetén. Ezenfelül a tesztelők úgy találták, hogy nem egyértelmű a légzsák kikapcsolt állapotára figyelmeztető jelzés sem.

A töréstesztek egyik legkényesebb területe a motorháztető, amelynek kialakítása nagyban befolyásolja a gyalogost érintő balesetek kimenetelét. A lökhárító tesztjén tökéletesen teljesített a Golf, ahogy a motorháztető nagyobb, középső tartománya sem okoz nagyobb sérülést. Problémát egyedül a szélvédő alsó pereme és a motorháztető két oldala, a felfogatási pontok közelében okozhat.

A VI-os Golf plusz pontokat kapott a széria elektronikus menetstabilizátornak, valamint a biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzésnek köszönhetően.

A végső eredményt tekintve, a 97 százalékos felnőtt-, a 84 százalékos gyermek-utasvédelemnek, valamint a 61 százalékos gyalogosvédelemnek és a 71 százalékos menetbiztonsági eredménynek köszönhetően a VI. generációs Volkswagen Golf ötcsillagos minősítést kapott az európai törésteszten.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]