A Volkswagen csoport különböző árkategóriák kialakításával és az ehhez szabott autókkal igyekszik minél nagyobb piaci részesedést szerezni a városi kisautóktól kezdve a luxus kategóriáig.
A gyár tavaly jelentette be az Up! tanulmányt, amelyen ugyan azóta végeztek néhány módosítást - például felhagytak a farmotoros építési móddal -, de még így is túl drágának bizonyulhat ahhoz, hogy Skoda és Seat márkanév alatt is forgalomba hozzák.
Mivel utóbbi két márka modelljei átlagosan - és piactól függően - körülbelül 1200 euróval kerülnek kevesebbe, mint a Volkswagenek, a magas fejlesztési költségek miatti magasabb vételár felemésztené a gazdaságosabb modellekre rakódó szűkebb árrést.
Ennek ellenére a Volkswagen megkísérli annyira alacsony költségvetéssel előállítani a modellt, amennyire csak lehetséges, de a különböző márkanévvel ellátott variációk között így is csak apróbb külső és belső formabeli különbségek lennének.
A Volkswagen Up! tanulmány
A gyártásra kész állapotú Up! modellt 2010 második felében mutatja be a Volkswagen, ám addig még számos tényező felmerülhet, amely megváltoztatja a gyár terveit, vagy a testvérmárkák hozzáállását.