Egy nem szögletes Opel kombi - Insignia Sports Tourer-bemutató

Vágólapra másolva!
A négy- és ötajtós változat után bemutatkozott a kombi Insignia is, amelyet már nem lehet kritizálni a hátsó fejtér szűkössége miatt, és a család összes holmiját be lehet gyömöszölni a gigantikus méretű csomagtérajtó mögé. A kombi mellett két új motorral és néhány technikai csemegével is gazdagodott a modellcsalád.
Vágólapra másolva!

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Ezt a feneket végre nem vonalzókkal rajzolták
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A tavaly bemutatott Insignia új korszakot nyitott az Opel életében, ami alól a kombi sem kivétel, ugyanis végre szakítottak a koporsószállító kockaforma hátsóval, helyette egy szépen formált csomagtartó várja a pakkokat. A stílusváltás új névvel is jelzik, a kombit ezentúl Sports Tourernek hívják Opeléknél, a korábban használt Caravan elnevezés a Vectrával együtt vált történelemmé, az új Astra kombi is Sports Tourer lesz a közeljövőben.

A kombi Insignia tengelytávja azonos a szedánéval (2737 mm), a hátsó túlnyúlás azonban 8 centiméterrel hosszabb. A számoknál maradva a csomagtartó mérete 540 liter, lehajtott hátsó ülésekkel pedig 1530. Az előddel összehasonlítva ezt lehet fejlődésnek és visszalépésnek is venni, ugyanis a kockafenekű Vectra csomagtartója 530 literes volt, lehajtott ülésekkel viszont 1850 liternyi hely szabadult fel. Ez azért volt lehetséges, mert a Vectra kombi tengelytávja (2830 mm) nagyobb volt a lépcsőshátúénál - ez a praktikus, ámde költségnövelő megoldás eltűnt az Insigniánál.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

A hatalmas csomagtérajtót állítólag egy teherszállító repülő felhajló orra ihlette
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Panaszra azért így sem lehet okunk: nevével ellentétben a Sports Tourer továbbra is a "pakolós kombik" táborába tartozik, csak éppen szebben sikerült becsomagolni a fenekét. A szépség és a praktikum általában nehezen fér össze, jelen esetben viszont egy ügyes megoldással sikerült összehozni a kettőt. A csomagtérajtó felnyitásával gyakorlatilag az autó egész hátulja a levegőbe emelkedik, beleértve a lámpákat is, így két darab kisebb (de teljes értékű) hátsó lámpatestet kellett a csomagtér sarkaiba építeni. Ezek akkor jöhetnek jól, ha koromsötétben matatunk a csomagtartóban a pótkerék után, miközben jól láthatóan működik a helyzetjelző és a vészvillogó.

Akinek már volt dolga Vectra kombival, annak ismerős lehet a helykihasználást segítő FlexOrganizer nevű rendszer, amely sínek, kampók és hálók garmadáját jelenti a csomagtartóban. Ugyancsak praktikus extra a kihajtható vonóhorog is, amelyet egy mozdulattal elő tudunk varázsolni a lökhárító aljából, nincs több megskalpolt, teniszlabdával díszített fémhorog.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

A középkonzolon lévő gomberdőt szokni és tanulni kell
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az utastér kialakítása hajszálra megegyezik a négy- és ötajtóséval, a különbség mindössze annyi, hogy a vaskos C oszlopok miatt nehezebben látunk ki hátra, cserébe viszont nem kell behúzott nyakkal ülniük a 180 centinél magasabb utasoknak. A hátsó sor helykínálata (a kisebb tengelytáv miatt) elmarad a kombi Vectráétól, két átlagos méretű felnőtt viszont gond nélkül elfér egymás mögött. Az Insignia kombi mentségére legyen mondva, hogy a kockafenekű Vectra annak idején szteroidokon hízott fel, ugyanis a legendásan utasbarát Signum padlólemezére épült, ám ez utóbbi kikopott a kínálatból. A Sports Tourerhez kapcsolódó újdonság még a TopTec nevű vízálló, és ezáltal könnyen tisztítható üléshuzat, amely egy családi autónál vagy taxinál több mint hasznos.