A Genfben bemutatott TT RS kupé után Lipcsében a nagyközönség elé tárták a 340 lóerős Audi TT alig lassabb, vászontetős változatát is.

Az autó ugyanazt a győri gyártású, öthengeres, 2,5 literes, közvetlen befecskendezésű turbótöltős benzinmotort kapja, mint a kupé, és segítségével 4,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Ez mindössze 0,1 másodperccel marad el a kupé idejétől, ami a 60 kilóval nagyobb, 1510 kilós tömeg számlájára írható. Végsebessége a zárt verzióhoz hasonlóan szintén 250 km/óránál van leszabályozva, de felárért 280 km/óráig kitolja a határt az Audi. Az új motor csúcsnyomatéka tekintélyes 450 Nm, ami már 1600-as fordulatszámtól rendelkezésre áll, vegyes fogyasztása állítólag csak 9,5 liter száz kilométeren. Az alapáron hatfokozatú manuális váltóval felszerelt autó elöl 370 mm-es, hátul 310 mm-es féktárcsákat és négydugattyús, RS-feliratos alumínium féknyergeket kapott.

Ahogy a többi RS-be, a TT RS roadsterbe is kerül egy sportfokozatot bekapcsoló gomb, amely megváltoztatja a kocsi gázadási reakcióját és kinyit egy kis szelepet a kipufogóban, amelynek köszönhetően öblösebb hangja lesz a soros öthengeresnek. A TT RS-be a többi TT-énél engedékenyebb ESP-t tettek, amelyet akár teljesen is ki lehet kapcsolni. Ahogy a kupé, a kabrió is rögzített hátsó szárnnyal érkezik, de némi plusz pénzért az Audi egy mozgatható szpojlerrel is hajlandó felszerelni a kocsit. Az Audi TT RS nyitott változata az év közepén érkezik meg a kereskedésekbe.

Forrás: [AudiForrás: [AudiForrás: [Audi