Leleplezték a Mercedes E63 AMG-t

Vágólapra másolva!
Pár nappal a hivatalos New York-i premier előtt a Mercedes nyilvánosságra hozta a hivatalos adatokat az új E osztály AMG-változatáról.
Vágólapra másolva!

A Mercedes eredetileg az április 10-én nyitó New York-i Autószalonon akarta leleplezni a többek között a BMW M5 riválisának szánt új E63 AMG-t, de hála egy kiszivárgott fotónak, végül hamarabb nyilvánosságra hozta a modell legfontosabb adatait. A sportmodellben az AMG 6,3 literes V8-as motorjának 525 lóerős változata dolgozik, legnagyobb nyomatéka 630 Nm. Az erőforráshoz új hétfokozatú automata váltót kapcsoltak, ennek segítségével az új modell 4,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.

Az elődhöz képest a teljesítmény 11 lóerővel nőtt, a Mercedes azonban büszkén azt is világgá kürtölte, hogy az elektronika átprogramozásával az átlagfogyasztásból 12 százalékot sikerült faragni: az új E63 AMG 12,6 litert fogyaszt száz kilométerenként.

A vezetési élmény fokozása érdekében az E63 AMG-t elektronikusan vezérelt rugózási rendszerrel szerelték fel, továbbá egy 56 milliméterrel szélesebb nyomtávú első tengelyt fejlesztettek hozzá. A hátsó tengelyen a kerekek dőlésszögével variáltak, így biztosítva a nagyobb tapadást.

Forrás: Mercedes-BenzForrás: Mercedes-BenzForrás: Mercedes-Benz
Forrás: Mercedes-BenzForrás: Mercedes-BenzForrás: Mercedes-Benz


A fotókat nagy felbontásban is megnézheti. Kattintson a képre!


Az E63 AMG az alapmodellnél keményebb rásegítésű kormányzással érkezik, a háromfokozatú ESP programozását a várható sportos igénybevételhez igazították. A fékrendszerhez 360 milliméter átmérőjű tárcsák kapcsolódnak, a 18 colos felniken elöl 255/40, hátul 285/30 méretű gumik ülnek.

Az E63 AMG-ről nem hiányozhatnak a sportos karosszériaelemek sem, az első lökhárító, az oldalküszöbök, az integrált diffúzoros hátsó kötény egyaránt újdonságot jelentenek. A beltérbe új sportülések, AMG-féle sportkormány és sportos dekorbetétek kerültek. Az E63 AMG augusztustól kapható a márkakereskedésekben.