Mikko Hirvonen lassan elnyeri a nem túl hízelgő "örök második" címet a rali világbajnokságon, hiszen Portugáliában sem tudott mit kezdeni Loebbel. A francia megtartotta előnyét, még szakaszt is nyert. Sordo a harmadik, akit ezúttal nem tudott Petter Solberg megszorítani. Az utolsó gyorsaságin többen is kiestek a pontszerző helyeken állók közül.

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Ismét Loeb taktikázott helyesen, idén eddig 100%-os a teljesítménye. Egyelőre nyoma sincs annak, hogy bárki képes lenne megállítani, vagy hogy ő unná már a serlegeket


Normális esetben annak kellett volna történnie vasárnap, hogy Loeb - első rajtolóként - egész nap szenved, Hirvonen meg jön fel rá, és a végén vagy marad szombati előnyéből, vagy nem. Ehhez képest az első szakaszt Loeb nyerte 1,5 másodperccel, igaz, Hirvonen egy visszafordítóban lefullasztotta a Focus WRC-t. A mezőny többi része fényévnyi távolságból követte az eseményeket, Sordo már 17 másodperccel volt lassabb csapattársánál. Östberg autózott még remekül a privát Impreza WRC-vel, ennek eredményeképp feljött a hetedik helyre. A Wilsont veszélyeztető Henning Solberg viszont lemaradt, mert szélvédője annyira párásodott, hogy meg kell állnia, hogy letörölje.

Egy szakasszal később Hirvonen lemondott a győzelemért folyó harcról, mivel ismét csak Loeb érte el a legjobb időt. A finn arra panaszkodott, hogy helyenként úgy kellett padlógázzal mennie, hogy a portól semmit sem látott, ekkora kockázatvállalásnak viszont nincs értelme, inkább a 8 pont, mint a totálkár. Petter Solberg - aki a biztos negyedik helyen állt - némi kis kalandba keveredett. Az előző szakaszon eltörött a gépháztetőt lezáró két fülből az egyik, ezen a gyorsaságin pedig a másik is, ezért néha alig láttak valamit a fel-felnyíló alkatrésztől. Novikov sokkal rosszabbul járt, alaposan összetörte a C4 WRC-t, így Rautenbach került a nyolcadik helyre.

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

A Ford első számú pilótája a versenyen és a bajnokságban is második. Tavaly is az volt, és bár még csak a harmadánál tart a sorozat, nagyon úgy néz ki, hogy idén is így lesz


A két szakasz a szerviz után ismétlődött, Loeb félperces előnyéből már megtehette, hogy engedjen kicsit. Hirvonen amennyire tudott, élt a lehetőséggel, szépségtapaszként mindkét gyorsaságin ő volt a legjobb. A második olyan izgalmakat tartogatott, amelyre kevesen számítottak. Kezdődött azzal, hogy a hivatalos időmérő rendszer - melyet a pilóták is látnak menet közben, ezáltal ismerik egymás részidőit - azt jelezte, hogy a gyorsasági első részén Hirvonen már 14 másodpercet vert Loebre. A világbajnok tudta, hogy ez nem lehet, mivel autója sem romlott el, és ő sem hibázott. Hirvonen pedig a vérszagra teljes erőbedobással hajtott végig, és mindenhol azt leste, hogy hol látja meg Loeb félreállt autóját, de a célba érve csalódnia kellett. Az első autók tehát az eredeti sorrendben indulhattak vissza a még hátralévő szuperspeciál helyszínére, de a mögöttük állók közül többeknek ez már nem adatott meg. Először Matthew Wilson csúszott le az útról, felborult, majd amikor megpróbált visszaevickélni a pályára, leégette a kuplungját. Az addig pontszerző helyen álló szegény Rautenbach még nála is rosszabbul járt, neki az egész autója égett le. Ugyanott sodródott le az útról, ahol Wilson, majd lángra kapott a Citroën. A tűz oltásában az utánuk rajtoló Araujó is segített, megállt odaadni tűzoltó készülékét.

A szuperspeciálon már nem változott az első nyolc sorrendje, Loeb ismét tíz pontot kasszírozott, az egymás után harmadszor második Hirvonen lemaradása már 10 pont összetettben. Sordo a harmadik, aki ezzel komoly Citroën-fölényt biztosított a gyártók értékelésében is. Petter Solberg ezúttal nem szolgáltatott akkora meglepetést, mint Cipruson, negyedik helyre hozta be a Xsara WRC-t. Henning Solberg, Östberg, Villagra és Al-Quassimi szereztek még pontokat.

Fotó: Bálint Richárd/Topspeed

Östberg hatodik helyen zárt. A fiatal norvég Grönholm patronáltja, ha így folytatja, szép jövő előtt áll


A PWRC külön versenye az utolsó méterekig tartott, Araujó magabiztosan vezetett egész nap, de Prokop nem nyugodott bele a harmadik helybe, és megpróbálta befogni Brynildsent. Ez a szuperspeciálon sikerült neki, ahol a norvég differenciálmű-problémákkal küszködött. Araujó győzelmével átvette összetettben a vezetést, a még pénteken búcsúzó Sandell a második, Brynildsen és Prokop holtversenyben a harmadik. Kosciuszko győzelmét senki és semmi nem veszélyeztette a JWRC kategóriában, az itt megszerzett 10 ponttal a tabella élére állt, épp a mindkét sorozatban érdekelt Prokop elé.

Legközelebb három hét múlva rendeznek vb-futamot, Argentínában.

A verseny végeredménye:

1. Loeb/Elena  Citroën C4 WRC  3:53:13,1
2. Hirvonen/Lehtinen  Ford Focus RS WRC  +24,3
3. Sordo/Marti  Citroën C4 WRC  +1:45,4
4. P. Solberg/Mills  Citroën Xsara WRC  +2:44,6
5. H. Solberg/Menkerud  Ford Focus RS WRC  +5:46,3
6. Östberg/Unnerud  Subaru Impreza WRC  +6:20,8
7. Villagra/Diaz  Ford Focus RS WRC  +12:59,5
8. Al-Quassimi/Orr  Ford Focus RS WRC  +18:21,7


PWRC:

1. Araujó/Ramalho  Mitsubishi Lancer Evo IX  4:15:31,6
2. Prokop/Tomanek  Mitsubishi Lancer Evo IX  +1:07,1
3. Brynildsen/Giraudet  Mitsubishi Lancer Evo IX  +1:13,1


JWRC:

1. Kosciuszko/Szczepaniak  Suzuki Swift S1600  4:22:38,6
2. Abbring/Mombaerts  Renault Clio R3  +5:26,5
3. Weis/De Gandt  Citroën C2 S1600  +8:52,7


A világbajnokság állása:

1. Loeb/Elena  Citroën C4 WRC  40 pont
2. Hirvonen/Lehtinen  Ford Focus RS WRC '08 30
3. Sordo/Marti  Citroën C4 WRC  23
4. P. Solberg/Mills  Citroën Xsara WRC  14
5. H. Solberg/Menkerud  Ford Focus RS WRC '08  14
6. Wilson/Scott  Ford Focus RS WRC '08  8
7. Latvala/Anttila  Ford Focus RS WRC '08  6
8. Atkinson/Prevot  Citroën C4 WRC  4



A világbajnokság állása, gyártók:

1. Citroën Total World Rally Team  64 pont
2. BP Ford Abu Dhabi Rally Team  40
3. Stobark VK M-Sport World Rally Team  27
4. Citroën Junior World Rally Team  11
5. Munchi's Ford World Rally Team  7


A világbajnokság állása, PWRC:

1. Araujo/Miguel  Mitsubishi Lancer Evo IX  23 pont
2. Sandell/Axelsson  Skoda Fabia S2000  20
3. Brynildsen/Giraudet  Mitsubishi Lancer Evo IX  14


A világbajnokság állása, JWRC:

1. Kosciuszko/Szczepaniak  Suzuki Swift S1600  18 pont
2. Prokop/Tomanek  Citroën C2 S1600  18
3. Burkart/Kolbach  Suzuki Swift S1600  16