Az első nap után vezető Spitzmüller/Kazár páros okosan beosztotta előnyét az Eger-rali második napjára, és megnyerték a futamot. Herczig és ifj. Érdi állhattak még fel a dobogóra.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Spitzmüllerék ott folytatták, ahol abbahagyták, sorozatban hat futamot nyertek itthon


Négy, magyar viszonyok közt hosszú szakasz maradt vasárnapra. Spici 25,7 másodperces előnnyel rajtolhatott el reggel, ennek kellett kitartania a hátralévő 78,8 versenykilométeren. A 25,7 a pályán elért eredmények alapján még 15,7 volt a szombati szakaszok után, ám Herczigék és Borsiék a parc fermé felé vezető úton elhagyták az útvonalat, ezért időbüntetést kaptak.

Az első hosszú szakaszon Herczig volt a leggyorsabb, Spici és Érdi előtt. A vezető helyeken nem történt változás, viszont Hideg nagyon megközelítette Asit, hátrányát négy másodpercre dolgozta le. Szíjj váltóhiba miatt esett ki az A8-as kategória második helyéről. A rövidebb, ám igen defektveszélyes gyorsaságin szintén nem történt helycsere, Herczig ismét faragott valamicskét hátrányából. A szervizben a legtöbben már beletörődtek helyezésükbe, a sorrenden leginkább már csak vezetői, vagy műszaki hiba változtathatott volna.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

S1600-ban idén is a sárga szín a nyerő. Az első rendszámok meglétét is szigorúan ellenőrizték a verseny alatt


A 27,4 kilométeres rész ismétlésén Érdi érte el a legjobb időt, ismét jelezve, hogy a jövőben nagyon komolyan kell számolni velük. Borsi kiesett, így a hatodik helynél hátrébb lévők egyet feljebb léphettek. Hankóék balesetet szenvedtek, a navigátor, Tóth megsérült, a mentők látták el. A záró szakaszt Hercig nyerte, ám maradt a második helyen, így Spiciék vihetik haza a trófeát. Érdiék bejöttek a harmadik helyre, ez a három csapat nagyon komoly csatát vívhat a következő versenyeken. Asi lett a negyedik, maga mögött tudta tartani az A8 legjobbját, Hideget, illetve idén is megvédte a magyar N-es mezőny becsületét, mert a szlovákiai Béres Józsefnél is gyorsabb tudott lenni. A S1600-os értékelésben Ollé Sándor volt a legjobb, megszokott sárga színű Suzukijával. Ezen a gyorsaságin is történt sajnos baleset, Tobak Zoltánék estek be, a mezőny utánuk rajtoló része etapként teljesítette a távot.

Az izgalmas, gyönyörű időben rendezett idénynyitó után Miskolc környékén folytatódik majd a bajnokság, három hét múlva.

A verseny végeredménye:

1.Spitzmüller/Kazár   Mitsubishi Lancer WRC 1:13:04,0
2.Herczig/BaranyaiSubaru Impreza WRC+ 0:13,8
3.ifj. Érdi/CsökőSubaru Impreza WRC+ 1:20,2
4.Asi/PikóMitsubishi Lancer Evo IX N4+ 2:48,0
5.Hideg/KerékMitsubishi Lancer Evo VI A8+ 3:09,0
6.Hadik/Juhász Subaru Impreza WRX STi N4+ 6:05,7
7.Trencsényi/ TrencsényiMitsubishi Lancer Evo IX N4+ 6:06,5
8.Osváth/FarnadiMitsubishi Lancer Evo IX N4+ 6:10,4


A kategóriák győztesei:


A8Hideg/KerékMitsubishi Lancer Evo VI
A7Kőváry/SzentiványiRenault Clio R3
A6Németh/BéresCitroën C2 R2
A5Alaxay/BoraSuzuki Swift
S1600Ollé/CzakóSuzuki Swift S1600
N4Asi/PikóMitsubishi Lancer Evo IX N4
N3Ábrahám/TóthHonda Civic Type R
N2Magyar/BudaiSuzuki Swift
H10Gerencsér/KőszegiFord Escort RS Cosworth
H9Csépe/TóthLada VFTS


A bajnokság állása:

1.Spitzmüller/Kazár   Mitsubishi Lancer WRC 25 pont
2.Herczig/BaranyaiSubaru Impreza WRC20 pont
3.ifj. Érdi/CsökőSubaru Impreza WRC17 pont
4.Asi/PikóMitsubishi Lancer Evo IX N415 pont
5.Hideg/KerékMitsubishi Lancer Evo VI A813 pont
6.Hadik/JuhászSubaru Impreza WRX STi N4 11 pont
7.Trencsényi/ TrencsényiMitsubishi Lancer Evo IX N410 pont
8.Osváth/FarnadiMitsubishi Lancer Evo IX N49 pont