Rali ob: Spitzmüller nyerte az egri nyitányt

2009.04.05. 15:07

Az első nap után vezető Spitzmüller/Kazár páros okosan beosztotta előnyét az Eger-rali második napjára, és megnyerték a futamot. Herczig és ifj. Érdi állhattak még fel a dobogóra.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Spitzmüllerék ott folytatták, ahol abbahagyták, sorozatban hat futamot nyertek itthon


Négy, magyar viszonyok közt hosszú szakasz maradt vasárnapra. Spici 25,7 másodperces előnnyel rajtolhatott el reggel, ennek kellett kitartania a hátralévő 78,8 versenykilométeren. A 25,7 a pályán elért eredmények alapján még 15,7 volt a szombati szakaszok után, ám Herczigék és Borsiék a parc fermé felé vezető úton elhagyták az útvonalat, ezért időbüntetést kaptak.

Az első hosszú szakaszon Herczig volt a leggyorsabb, Spici és Érdi előtt. A vezető helyeken nem történt változás, viszont Hideg nagyon megközelítette Asit, hátrányát négy másodpercre dolgozta le. Szíjj váltóhiba miatt esett ki az A8-as kategória második helyéről. A rövidebb, ám igen defektveszélyes gyorsaságin szintén nem történt helycsere, Herczig ismét faragott valamicskét hátrányából. A szervizben a legtöbben már beletörődtek helyezésükbe, a sorrenden leginkább már csak vezetői, vagy műszaki hiba változtathatott volna.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

S1600-ban idén is a sárga szín a nyerő. Az első rendszámok meglétét is szigorúan ellenőrizték a verseny alatt


A 27,4 kilométeres rész ismétlésén Érdi érte el a legjobb időt, ismét jelezve, hogy a jövőben nagyon komolyan kell számolni velük. Borsi kiesett, így a hatodik helynél hátrébb lévők egyet feljebb léphettek. Hankóék balesetet szenvedtek, a navigátor, Tóth megsérült, a mentők látták el. A záró szakaszt Hercig nyerte, ám maradt a második helyen, így Spiciék vihetik haza a trófeát. Érdiék bejöttek a harmadik helyre, ez a három csapat nagyon komoly csatát vívhat a következő versenyeken. Asi lett a negyedik, maga mögött tudta tartani az A8 legjobbját, Hideget, illetve idén is megvédte a magyar N-es mezőny becsületét, mert a szlovákiai Béres Józsefnél is gyorsabb tudott lenni. A S1600-os értékelésben Ollé Sándor volt a legjobb, megszokott sárga színű Suzukijával. Ezen a gyorsaságin is történt sajnos baleset, Tobak Zoltánék estek be, a mezőny utánuk rajtoló része etapként teljesítette a távot.

Az izgalmas, gyönyörű időben rendezett idénynyitó után Miskolc környékén folytatódik majd a bajnokság, három hét múlva.

A verseny végeredménye:

1. Spitzmüller/Kazár    Mitsubishi Lancer WRC  1:13:04,0
2. Herczig/Baranyai Subaru Impreza WRC + 0:13,8
3. ifj. Érdi/Csökő Subaru Impreza WRC + 1:20,2
4. Asi/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX N4 + 2:48,0
5. Hideg/Kerék Mitsubishi Lancer Evo VI A8 + 3:09,0
6. Hadik/Juhász Subaru Impreza WRX STi N4 + 6:05,7
7. Trencsényi/ Trencsényi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 + 6:06,5
8. Osváth/Farnadi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 + 6:10,4


A kategóriák győztesei:


A8 Hideg/Kerék Mitsubishi Lancer Evo VI
A7 Kőváry/Szentiványi Renault Clio R3
A6 Németh/Béres Citroën C2 R2
A5 Alaxay/Bora Suzuki Swift
S1600 Ollé/Czakó Suzuki Swift S1600
N4 Asi/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX N4
N3 Ábrahám/Tóth Honda Civic Type R
N2 Magyar/Budai Suzuki Swift
H10 Gerencsér/Kőszegi Ford Escort RS Cosworth
H9 Csépe/Tóth Lada VFTS


A bajnokság állása:

1. Spitzmüller/Kazár    Mitsubishi Lancer WRC  25 pont
2. Herczig/Baranyai Subaru Impreza WRC 20 pont
3. ifj. Érdi/Csökő Subaru Impreza WRC 17 pont
4. Asi/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX N4 15 pont
5. Hideg/Kerék Mitsubishi Lancer Evo VI A8 13 pont
6. Hadik/Juhász Subaru Impreza WRX STi N4 11 pont
7. Trencsényi/ Trencsényi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 10 pont
8. Osváth/Farnadi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 9 pont