Idővel többségi tulajdonossá is válhat a Fiat a Chryslerben, amelynek akár 10 milliárd dollárt is érhet az üzlet. Bár a végső aláírások még hiányoznak, mindkét fél bizakodó.

Nagy feltűnést keltett a New Yorki Autószalonon Jim Press, a Chrysler elnökhelyettese, amikor egy új Fiat 500-al gurult be a pódiumra. A fényképezőgépek és a találgatások kereszttüzébe került Press annyit mondott, még nem jelentenek be semmit, majd megjegyezte az olasz miniautóról, hogy szerinte igazán jó céges autó lenne. Persze laza hangvétele ellenére Press is tudja, egész cége jövője attól függhet, sikerül-e időben megegyezniük a Fiattal. Még március végén az amerikai kormány 30 napot adott a többmilliárd dolláros mentőcsomagban részesült autógyártónak, hogy szövetséget kössön a Fiattal. Azóta is dolgozik a két fél egy mindkettejük számára előnyös konstrukció kidolgozásán, amelyről most az Automotive News hozott nyilvánosságra részleteket.

Ha a hónap vége előtt megszületik a megállapodás, az körülbelül 10 milliárd dollárt érhet a Chryslernek. Ez lehetővé tenné az amerikaiaknak, hogy megtartsanak 5000 munkahelyet, mivel a Fiat beszállásával a jelenleg tétlenül álló észak-amerikai üzemek újra beindulhatnának. Robert Nardelli, a Chrysler LLC vezére már korábban elárulta, hogy az üzlet értéke legalább annyi lehet, mint a Chrysler teljes tartozása. A Fiat érkezésével több évnyi fejlesztési időt is megspórolhatnának az amerikaiak, ami fontos lehet a cégnek, amely 2011-ig 24 új terméket akar piacra dobni. Az új Jeep Grand Cherokee-t már be is mutatták, épp New Yorkban.

A szerződés aláírásával a Fiatnak a Chrysler 20 százaléka ütné markát, ám ez folyamatosan emelkedhet, attól függően, hogy mennyire tudják saját technológiáikat Amerikában bevezetni az olaszok. Tulajdonrészük huszonöt százalékra emelkedik abban a pillanatban, amint az első Fiat motort jóváhagyják az USA piacaira. Harminc százalékra nő majd, mikor az első Fiat-alapokon nyugvó modell gyártása megkezdődik az Egyesült Államokban, és harmincöt százalékra mikor egy ilyen modellt már exportálni kezdenek Amerikából. Végül akár 55 százalékra is nőhet a Fiat tulajdonrésze, ám csupán abban az esetben, ha a Chrysler utolsó centig visszafizette az amerikai kormánynak a tőlük kapott kölcsönt.

Ahogy megkötik a megállapodást a Chrysler akár összesen 6 milliárd dollárnyi újabb segély ütheti a markát.