A Jaguar XJ következő generációjának hibrid verziója a Chevrolet Voltéhoz és az Opel Amperáéhoz hasonló technológiát használna.

Ahogy a GM autói, a Jaguar XJ-hibrid is elsősorban egy elektromos motorról működne, de az akkumulátorokat egy kis belső égésű erőforrás lenne képes menet közben tölteni. Az angolok reményei szerint az autó pusztán elektromos hajtással 48 kilométer megtételére lenne képes, ezután indulna csak be a kocsiban található hagyományos erőforrás. Átlagfogyasztása így négy liter körüli is lehet, és a fejlesztők emellett megpróbálják szén-dioxid kibocsátását 120 g/km alá szorítani, végsebessége 180 km/óra lehet. Mindezt természetesen nehéz teljesíteni, ezért a Jaguar olyan híres brit tervezőcégek segítségét veszi igénybe, mint a Lotus Engineering, a MIRA vagy a Caparo. Jó alapot ad majd a hibrid verziónak, hogy a következő XJ karosszériája a mostani generációhoz hasonlóan alumíniumból készül majd, így könnyebb lesz a vetélytársak többségénél.

Hatalmas segítség a fejlesztéshez, hogy a Jaguar és a Land Rover számára az EU a múlt héten egy 307 millió fontos kölcsönt hagyott jóvá, amelyet környezetbarát technológiák fejlesztésére költhetnek. Ezzel és saját befektetéseikkel együtt már összesen 800 millió fontot költ majd alacsony károsanyag-kibocsátású autókra a Tata Motors alá tartozó két brit márka. Céljuk, hogy személyautóik szén-dioxid kibocsátását 2012-re 25 százalékkal csökkentsék. Befektetnek majd kisméretű dízelmotorokba, teljes és enyhe hibridekbe, és kis lökettérfogatú turbófeltöltős motorokba is.

Az hibrid luxusszedánt a tervek szerint egy évvel a következő XJ  után, 2011-ben dobhatják piacra.