Két másodperccel gyorsabb az új Nissan GT-R

Vágólapra másolva!
Óriási presztízst jelent a Nürburgring rekorderének lenni, a Nissan most vissza szeretné venni a csúcsot a tavaly óta király Chevrolet Corvette ZR1-től.
Vágólapra másolva!

Felvette a kesztyűt a Nissan, a GT-R módosított változatával vissza szeretné venni a nürburgringi körrekordot az aktuális lista élén álló Chevrolet Corvette ZR1-től. Bemutatása után nem sokkal a GT-R volt már listavezető, 7:29-es ideje három másodperccel volt jobb, mint a Porsche 911 GT2-é, a németek a mai napig nem fogadják el, hogy ez teljesen széria autóval történt.

Azzal vádolták a Nissant, hogy a GT-R igazából csak 7:54-es időt futott, ráadásul azt is úgy, hogy számos módosítást hajtottak végre a szériaváltozathoz képest. Több autós szaklap is tesztelte a modelleket a Nordschleifén, egyiknek sem sikerült a Nissan által nyilvánosságra hozott idő közelébe kerülni, igaz a Porschéval sem. Reakcióként a Nissan nyilvánosságra hozta a Nordschleifén készült videót és a rekorder autót is megmutatta, bizonyítva, hogy semmilyen alkatrészéhez nem nyúlt hozzá. A Nissan arra is hivatkozott, hogy az ő sofőrűk igazi profi versenyző, de ezzel sem lehet mit kezdeni, hiszen a porschés időket Walter Röhrl szokta futni, aki szintén nem egy kezdő. A kétszeres ralivilágbajnokról maga Niki Lauda is azt mondta, hogy egy zseni. A vita tehát folyik, ezért a Nissan új projectbe kezdett.

Forrás: [origo]

Jelenleg nem a GT-R a rekorder, ezen presztízs okokból a lehető leghamarabb szeretne változtatni a Nissan. A 2010-es modellévű, picit módosított, Series II néven futó GT-R-rel ismét elutazott a Nürburgringre, reményei szerint az ötlóerős plusz, a módosított felfüggesztések, az újraprogramozott váltó és az új gumik elegendőek lesznek új körrekord felállításához. Suzuki Toshio tesztpilóta szerint az új modell öt másodperccel gyorsabb a réginél, 7:24-es eredménnyel a GT-R vissza is kerülne az élre.

Első próbálkozásra Suzuki 7:27.56-ot ment, amely a korábbi 7:29-nél jobb, de egyelőre elmarad a Nissan reményeitől. Az abszolút szériagyártású autóra csupán a SpecV Rays felnijeit szerelték, egyébként semmihez nem nyúltak a mérnökök. Suzuki újabb kísérletet tesz a rekorddöntésre, de egyelőre a Chevrolet Corvette ZR1 marad a Nürburgring királya tavalyi, 7:26.4-es eredményével.