Elkerülendő, hogy a határokon átkelve nehézkessé váljon a konnektoros hibridek és elektromos modellek feltöltése, az autógyártók egységes rendszer bevezetésére bólintottak rá.

Ha benzinről vagy gázolajról van szó, biztosak lehetünk benne, hogy az adalékoktól eltekintve ugyanazt kapjuk Magyarországon és Ausztriában, ráadásul egyforma berendezésekből tankolhatjuk autónkba az üzemanyagot. Országok között azonban jelentős eltérések láthatók az elektromos rendszerekben, az amerikaiak például teljesen más hálózati feszültséget és konnektorokat használnak, mint az európai országok többsége, bár az öreg kontinensen belül is vannak különbségek.

Mindez problémát jelenthet a konnektorból tölthető hibrid és elektromos autók elterjedésével, hiszen megtörténhet, hogy a határokon túl nem működik az autóhoz kapott töltő. Mindezt elkerülendő több autógyártó és elektromos szolgáltató kidolgozott egy közös szabványt a töltőkre vonatkozóan.

Az elfogadott koncepció a hannoveri Technology Fair szakkiállításon mutatkozott be, a felek egy háromágú villásdugóban végződő, 400 voltos rendszerben állapodtak meg. Tulajdonképpen a legnagyobb autógyártók mindegyike érdekelt volt a szabvány kidolgozásában, a Volkswagen mellett a BMW, a Ford, a General Motors, a Fiat, a Toyota és a Mitsubishi is rábólintott az elképzelésre.

Noha a szabvány elfogadása jelzi, hogy az autógyártók készek az elektromos hajtás felé fordulni, a bevezetés pontos időpontját nem határozták meg. Mivel a háztartások döntő többségében 230 voltos a hálózat, a 400 voltos szabvány azt jelzi, hogy az elektromos szolgáltatók házi, külön töltőállomásokkal oldanák meg a töltést.