Autópályára vele - Peugeot 407 SW 2.2 HDi teszt

Vágólapra másolva!
Árától függetlenül akár remek autó is lehetne a Peugeot 407 kombi a 2,2 literes, 170 lóerős biturbó dízelmotorral, ám olyan váltóval szerelték fel, amelytől inkább idegesítő lett. De csak városban.
Vágólapra másolva!

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Egykor megosztotta az embereket a 407-es formája, mára megszoktuk
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Bátor megállapítást tett egy helyi öreg, amikor leparkoltunk a Peugeot 407 SW-vel a Füredi úti lakótelep egyik háza előtt. Dobozos sörrel a kezében közelítette meg az autót, bátortalanul nézegette egy kicsit, majd kibökte: ő ilyen szép Peugeot-t bizony még nem látott. Elmesélte még, hogy a fia éppen milyen autót vásárolt használtan a napokban, elmondta azt is, hogy a fiatalember annak idején milyen érdekes körülmények között született - végre valaki meghallgatta, beszélt hát mindenről, ami eszébe jutott. És egy Peugeot kellett hozzá, hogy mindez kiszakadjon belőle.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Nem sok minden változott a modellfrissítéskor a Peugeot legnagyobb kombiján


Volt idő, amikor magam is szépnek láttam a 407 SW-t, az első széria a maga idejében szerintem a legelegánsabb, legsportosabb puttonyos volt, mára viszont kicsit megkopott a formája, nem nyúltak elég bátran hozzá. Amikor van, illetve lesz a piacon egy Insignia kombi, akkor a Peugeot-t nehéz szépnek nevezni, különösen, hogy még mindig hatalmas harcsaszájjal riogatja a járókelőket.

Bemutatása után megosztó volt a 407-féle első maszk, utálták vagy szerették, köztes állapot nem létezett. Most már se nem formabontó, se nem sokkoló a Peugeot megoldása, a 407-es beleolvad az utcaképbe, nem kelt feltűnést. A kombi változat ránézésre is hatalmas mennyiségű cuccot képes elnyelni, de hiába a sok stílusos elem, behemótságát nehezen tudja palástolni.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Hatalmas túlnyúlások elöl-hátul. Inkább elegáns életmód-kombi, mint teherhordó


Tagadhatatlanul tágas és kényelmes, egy átlagos famíliának bőven elegendő. Elöl-hátul szellős a helykínálat, a vezető- és utasülés meghosszabbított ülőlapja biztos tartást nyújt, a tömés keménysége jól eltalált. Hátul három vállas ember is jól megfér egymás mellett, kardánalagút nincs, a lábak alatt így nincs felesleges akadály. Fejtér tekintetében kicsit rosszabb a helyzet, a kecsesen kanyarított tetővonal miatt a kalap esélytelen, de 180 centiméteres testmagasság felett a baseballsapka viselése is kérdéses. Kárpótol az esetleges kellemetlenségekért a 407 SW debütálása óta népszerű hatalmas üvegtető, melynek hangulatjavító funkciója megkérdőjelezhetetlen, no meg az önállóan is nyitható hátsó szélvédő, de ez persze nem igazi újdonság.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Kevés autóban van kényelmesebb ülés tízmillió forint alatt


Csomagból alaphelyzetben 500 liter körüli mennyiség fér a 407 SW-be, átlagos helyzetekben ez bőven elegendő, döntögetéssel azonban több mint 1,3 köbméteres raktér alakítható ki. Ráadásul sík a padló, a Peugeot moduláris ülésrendszere ugyanis biztosítja, hogy a támlát teljes egészében rá lehet hajtani az első székek lapjára, a fejtámlákat viszont ki kell emelni ilyenkor. Nemcsak az üvegtető, a világos színek használata is garantálja, hogy vidám hangulat uralkodjon az utastérben, az összképet csak a középkonzol és a bajuszkapcsolók rombolják cseppet.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Fél köbméter a befogadóképesség. Egy Thalia többet tud, ez viszont jobban pakolható


Utóbbiak, bár használják őket a PSA minden modelljében, még mindig csúnyák és esetlenek, nem igazán állnak kézre, a középkonzol meg annyi funkciót akar ellátni, hogy átláthatatlanul bonyolulttá válik. Szinte lehetetlen eligazodni a gombok rengetegében, hogy mikor, mit kell nyomni, érthetetlen, miért kellett ennyire túlzsúfolni. Főleg, hogy a csúcsfelszereltségű 407-ben színes képernyős központi kijelző is van.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Jól mutat a zongoralakk-fekete középkonzol. Nehézkes eligazodni a gombok között


Logikusabb lett volna a funkciók egy részét úgy kialakítani, hogy a központi vezérlőegységen keresztül lehessen elérni őket, ehelyett van a gomberdő és mellette a menü. Érdekesen működik egyébként az elvileg már Magyarországot is ismerő navigációval színesített rendszer - csak azért, mert a megjelenítés nyelvét németről angolra állítottam át, percekig tartó újraindítást kért. Előtte felhívta a figyelmet arra, hogy ez csak járó motorral lehetséges.