Autópályára vele - Peugeot 407 SW 2.2 HDi teszt

2009.04.24. 13:32

Nem a legfrissebbek a térképek sem, az M7-esen nem sokkal a Körőshegyi-völgyhíd után elveszítette a fonalat a GPS, teljes biztonsággal állította, hogy erdőkön vágtatunk át 130-as tempóval. Nincs integrálva a funkciók közé a nappali és éjszakai üzemmód közötti automatikus váltás sem, az átkapcsoláshoz a gombok között kell keresgélni.

Majdnem 4,8 méteres hosszával és 1,6 tonnás súlyával nem a forgalom legvirgoncabb tagja a 407 SW, de igencsak stabil. Nagy szerepet játszik ebben a háromszög-lengőkaros, nyomaték-mentesített első felfüggesztés, amely néhány köztes lépés beiktatásával egyenesen a versenysportból származik. Hátul fektetett lengéscsillapítós konstrukciót találni, ez a megoldás a jó úttartás mellett segített abban is, hogy a csomagtér a lehető legszélesebb legyen. A kanyarvadászat persze így sem a legjobb móka, a nagy fenék megalkuvást követel, de ha csak egyenesen, autópályán kell menni, rendíthetetlen a Peugeot.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Igényes első felfüggesztés, bivalyerős motor, mégsem a vezetési élménnyel hódít


A 2,2 literes, duplaturbós, 170 lóerős dízelmotor tökéletes lenne az autóba, mellbevágó a 370 Nm-es nyomaték 1500-as fordulattól, de sajnos nem lehet maradéktalanul kiélvezni. Mindennek a hatfokozatú kézi váltó az oka: sokszor éri jogos kritika a francia gyártókat amiatt, hogy nem tudnak normális váltót csinálni, ez a tétel maximálisan igazolódott a 407 SW esetében is.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Két turbó lélegezteti a 2,2-es HDi-t. Ezért olyan erős alul is


Pedig a motor tényleg lenyűgöző lenne. Akkora erő van benne, hogy a sufnituningos Golfok elbújhatnak mellette, csak rá kell lépni a gázra, minden helyzetben nekilódul az autó, az 1,6 tonnás súlytól függetlenül. Hogy városban élvezhető is legyen a 170 lóerő, ahhoz kellene egy könnyedén, kellemesen kapcsolgatható váltó. Az viszont nincs. Ami van, az egy kelletlen, túlságosan kemény szerkezet, a kar ráadásul nincs megvezetve. Ha nem vigyázunk, negyedikből simán visszamegy harmadikba a kívánt ötödik helyett, koncentrációt igényel a kontrollálása, városban tényleg igazi kínszenvedés. Ritkán teszek ilyet, de többször is felsóhajtottam, bárcsak automata lenne.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Másoknak is van, de itt is szerettük a külön nyitható hátsó szélvédőt


Szinte megváltás bármilyen autópálya, ha csak hatodikban, bekapcsolt tempomattal kell suhanni, a 407 SW a nyugalom szigete. Csak megérkezni ne kelljen, mert akkor a mosolygós arcokból rögtön mérgelődők válnak. Lényegesen kisebb gond, hogy a fékerő adagolhatóságát szokni kell, míg kis tempónál már a finomnál picivel keményebb mozdulatra is bólogat az autó, addig 130-nál ész nélkül kell taposni a középső pedált, ha valaki figyelmetlenül sávot vált előttünk.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

A modellfrissítés óta krómozottak a védőcsíkok és a harcsaszáj rácsai


Ezzel a dízelmotorral, a mindent tartalmazó csúcsfelszereltséggel eredetileg 8,7 millió forint a Peugeot 407 SW listaára, az aktuális akcióban azonban 900 ezerrel olcsóbb. Ennyiért nem tűnik rossz vételnek: középkategóriás, 170 lóerős, duplaturbós dízel kombit más sem ad olcsóbban, ám az összbenyomást jelentősen lerontja a vacak váltó. Kár érte.

Műszaki adatok

Motor, erőátvitel, fékek. Hengerűrtartalom: 2179 cm3. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Teljesítmény: 125 kW (170 LE)/4000. Nyomaték: 370 Nm/1500. Sebességváltó: hatfokozatú kézi. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/tárcsa.
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4765/1811/1460 mm. Tengelytáv: 2725 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1560/1519 mm. Tömeg: 1601 kg. Csomagtartó térfogata: 506 l. Üzemanyagtartály térfogata: 66 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 10,1 mp. Végsebesség: 203 km/óra. Gyári átlagfogyasztás: 5,6 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 7,7 liter/100 km. Széndioxid-kibocsátás: 150 g/km.


Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK