Szerencsés Loeb, peches Hirvonen

2009.04.26. 1:50

Az első szakaszon majdnem Loeb esett ki, a nap végére viszont Hirvonennek kellett feladnia a futamot. Vasárnap kisebb csoda lenne, ha nem ünnepelne a Citroën kettős győzelmet. Latvala elhagyta a motorháztetejét, a PWRC-sek drámai napon vannak túl. 

Fotó: Bálint Richárd (Topspeed)

Loeb nemcsak gyors, hanem szerencsés is: reggel megúszott egy totálkárt, a nap végére pedig ellenfél nélkül maradt


Szombatra virradó éjjel eső áztatta a pályákat, reggel Loebnek azonban mégsem a sárral, hanem egy ugratóval kellett megküzdenie. Az ominózus pályaszakasz ugyanis tévesen - jobban mondva egyáltalán nem - szerepelt az itinerjükben, kis híján a fák közt landolt a francia. Viszont ha már megúszta a kalandot, meg is nyerte a gyorsaságit, Sordo és Hirvonen előtt. Latvala pedig elhagyta a géptetőt: a szakasz elején leesett az egyik rögzítőfül, aztán a menetszél lekapta a komplett alkatrészt, amely a szélvédő fölött hagyta el az autót. Petter Solberg parádés péntekje után nem tudta tartani a lépést a gyáriakkal - a Xsara régebbi fejlesztésű, gyengébb motorjában látta ennek okát.

A következő pályán is kamatoztatta a világbajnok kedvező rajtpozícióját, nyolc másodperccel verte Hirvonent, és át is vette tőle a második helyet. A vezető hármas ekkor öt másodpercen belül állt, Petter Solberg viszont - akire egyre jobban jött fel Latvala - már fél percen kívüli távolságban volt ekkor tőlük. A harmadik gyorsaságin folytatódott ugyanez a tendencia, és máris Loeb állt az élen, Sordót Hirvonen is befogta. Rautenbach lecsúszott az útról, és tönkretette autója futóművét, ő ezzel ki is szállt a nap további küzdelmeiből. Loeb a szerviz előtti utolsó gyorsaságit is megnyerte, tökéletes délelőttöt zárva ezzel. Mindkét gyári csapat vezetője izgalmas délutánt jósolt, egyedül Petter Solberg kesergett: a pénteki szakaszokhoz képest e napon magasabban fekvő gyorsaságik szerepelnek a programban, ráadásul melegebb is az idő, mindez pedig igen kedvezőtlen az ő régi autójának.

Fotó: Bálint Richárd (Topspeed)

Henning Solberg szép csendben az ötödik helyen autózik. Ezért bizony négy értékes pont jár majd a célban


A délutáni első célban alighanem mégis kiegyezett volna a reggeli különbséggel az első időhöz képest, ugyanis 2003 világbajnoka beszedett egy defektet, ezzel máris búcsút mondhatott a negyedik helyének. A szakaszt Hirvonen nyerte, aki így valamicskét faragott hátrányából Loebbel szemben. Hiába, mert a következő pályán elkezdett melegedni a Focus WRC motorja, 130 fokot mutatott a kijelző, a csapat azonnal lassításra utasította a finnt. Mivel még három gyorsaságit kellett volna így teljesíteni, nem volt értelme tovább folytatni, csak a motor ment volna tönkre. Szegény Hirvonen pedig épp kezdett lendületbe jönni, a szerencse azonban elpártolt tőle. Loeb így óriási előnyre tett szert, majdnem egy perccel vezetett Sordo, és másféllel Latvala előtt. A portugáliai futamon óriásit bukó pilóta szakaszt nyert, de csodának kellene ahhoz történnie, hogy utolérje a Citroëneket. A szuperspeciál előtt utolsó gyorsaságin már nem tudott elrajtolni Ogier, így újabb C4 WRC búcsúzott. Loeb nyerte a szakaszt, a szuperspeciált pedig Sordo. A francia nagyon vezet, Hirvonen még a 15 perc büntetéssel is nyolcadik lenne, vasárnap viszont nem folytathatja, ezzel 22 egymást követő pontszerző futam után tér haza üres kézzel a Ford első számú pilótája. Kiesésével Al-Attiyah lépett fel a megüresedett pontszerző helyre.

Nekik egyébként is igen furcsa napjuk volt. A péntek este még vezető Pozzo Subarujának motorja reggel kilehelte a lelkét, innentől Al-Attiyah és Ligato váltogatta egymást az élen. Délután aztán előbbi mindent beleadott, és tekintélyesre növelte előnyét. Kezére játszott, hogy Ligato Evo X-esében elromlott a kormányszervó, a cseh Prokopot pedig a technikai ellenőrök küldték haza, szabálytalan első féktárcsák miatt. Így a tartalékautóval induló Brynildsen már pontszerző helyen van, ötödik, és nagy örömünkre Mayer Gáborék is nagyon jól állnak, a hatodik helyen. A kéttagúra fogyatkozott JWRC mezőnyben - Bettega a szombati utolsó gyorsaságin kiesett egy elszakadó ékszíj miatt - már csak a célba érés a lényeg, jelenleg Kosciuszko vezet Burkart előtt. Bettega a zárónapra visszaáll.

Fotó: Bálint Richárd (Topspeed)

A finnek sehogy sem akar összejönni a győzelem. Most lett volna rá esélye, de megadta magát a technika


Vasárnapra öt rövid szakasz maradt, a szombat esti sorrend csak műszaki vagy vezetői hiba miatt módosulhat jelentősen. Loeb szépen halad idei ötödik győzelme felé, a Citroën pedig kettős diadalra készülhet.

 

A verseny állása az első nap után:

1.

Loeb/Elena

Citroën C4 WRC

3:26:03,7

2.

Sordo/Marti

Citroën C4 WRC

+ 58,6

3.

Latvala/Anttila

Ford Focus RS WRC

+ 1:40,1

4.

P. Solberg/Mills

Citroën Xsara WRC

+ 2:40,3

5.

H. Solberg/Menkerud

Ford Focus RS WRC

+ 3:24,0

6.

Villagra/Perez Companc

Ford Focus RS WRC

+ 5:09,0

7.

Wilson/Scott

Ford Focus RS WRC

+ 5:27,0

8.

Al-Attiyah/Bernacchini

Subaru Impreza N14

+ 19:45,0


PWRC:

1.

Al-Attiyah/Bernacchini

Subaru Impreza N14

3:45:48,7

2.

Ligato/Garcia

Mitsubishi Lancer Evo X

+ 2:26,9

3.

Arai/MacNeall

Subaru Impreza

+ 4:24,4

6.

Mayer/Tagai

Subaru Impreza

+ 37:40,8


JWRC:


1.

Kosciuszko/Szczepaniak

Suzuki Swift S1600

4:05:29,6

2.

Burkart/Kölbach

Suzuki Swift S1600

+ 1:40,7

3.

Bettega/Scattolin

Renault Clio S1600

+ 7:50,7