Megmutatták az Aston Martin szuperautóját

Vágólapra másolva!
Genfben már gyakorlatilag minden lényegeset elárult az Aston Martin új szuperautójáról, a One-77-ről, Olaszországban az első elkészült modellről hullt le a lepel.
Vágólapra másolva!

A 2008-as Párizsi Autószalonon beszélt arról először az Aston Martin, hogy limitált szériás szuperautót készít 1,2 millió fontos árcédulával, Genfben már egy váz és sok technikai részlet fogadta a látogatókat. Kiderült például, hogy nagyrészt karbonszálas anyagból készül, hogy a géptető alá egyedi V12-es motor kerül, és már az is hivatalos egy ideje, hogy a brit gyár 2010 végéig a teljes sorozattal el akar készülni.

Nevéhez hűen összesen 77 darab készül a sportkocsiból, amelynek első elkészült példányát a Concorso d'Eleganza Villa d'Este keretein belül mutatták be a Comói-tó mellett, az újdonság a rendezvény rangos formatervezési díját is elnyerte. Tekintettel arra, hogy a váz már korábban is látható volt, nagy meglepetés senkit nem érhetett a karakteres sportkocsi leleplezése után, de igazi fényszórókkal és anyagokkal valóban letaglózóan néz ki, a hűtőrács melletti és az oldalsó bevágások dinamizmust sugároznak.

Mindent meg fog tenni az Aston Martin annak érdekében, hogy az autók ne jussanak kereskedők kezébe, a britek nem fogják tűrni, hogy mások tegyenek szert extra haszonra belőle. A One-77 feladata, hogy erősítse a márka exkluzivitását, ennek érdekében az Aston Martin történetének valaha volt legtestreszabhatóbb modellje lesz.

Forrás: Aston Martin

Világelső a karbon-kompozit technológiában a Multimatic, az autó vázát a céggel együttműködésben alkotta meg az Aston Martin. Kettős keresztlengőkaros felfüggesztés került minden sarokba, a lengéscsillapítók horizontális kialakítással készültek. Elektronikusan állítható a csillapítás feszessége, a karakterisztikát egyébként az ügyfél igényei szerint állítják be a szakemberek.

A hatliteres V12-es motor továbbfejlesztésénél egyértelmű cél volt, hogy minimum 700 lóerőt hozzanak ki belőle, de közben legalább tíz százalékkal csökkentsék súlyát. Ezzel szemben a Cosworth-szal közösen 25 százalékos súlycsökkentést sikerült elérni, miközben a lökettérfogat 7,3 literre nőtt.

Elöl 255, hátul 335 milliméter szélesek a gumik, a 700 lóerő új fejlesztésű, hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül jut a hátsó kerekekre, a fokozatok közötti váltás a kormányra szerelt fülecskékkel lehetséges. Karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak az 1500 kilós, százra körülbelül 3,6 másodperc alatt gyorsuló sportkocsi megállításáról.

Forrás: Aston Martin