Nyolc évvel első debütálása után mutatkozik be a Citroën C3 második generációja, az új modell a Frankfurti Autószalonon lesz látható először.

Teljesen megújul a Citroën C3, az autó második generációja a Frankfurti Autószalonon lesz először látható. Padlólemezét és technikai megoldásainak egy részét a konszerntárs Peugeot 207-től örökli, tengelytávja és teljes hosszúsága is nyolc centivel nő. Szellősebb utasteret és nagyobb csomagtartót eredményez a hízókúra, jelentős javulás várható az anyaghasználat tekintetében is.

Mivel a nagyobb méretek miatt nő az autó önsúlya, erősebb motorokra van szükség, az eddig 61 lóerős, 1,1 literes benzines teljesítménye 73 lóerőre ugrik. 2011-ben egy vadonatúj, háromhengeres egyliteres blokk érkezik 70 lóerővel, turbós változata 100 lóerőt tud majd. 90 és 109 lóerős verzióban érkezik az 1,6 literes dízelmotor, a C3 második generációjában start-stop és fékenergia-visszanyerő rendszer is helyet kap.

DS3 néven prémium jellegű, a Mini és a Fiat 500 konkurensének szánt modell elkészítését is tervezi a Citroën, amely az Európa-szerte nagy népszerűségnek örvendő roncsprémium miatt nem állítja le azonnal a C3 aktuális generációjának forgalmazását: néhány hónapig párhuzamosan fut majd az értékesítés.