Gazdaságos háromhengeres motorral bővül a Golf palettája, a Volkswagennél már fejlesztik az új blokkot. Elektromos változat csak néhány piacon debütálhat.

Interjút adott az Auto, Motor und Sportnak Ulrich Hackenberg, a Volkswagen igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja. Hackenberg szerint kiemelt cél, hogy a Golf palettája gazdaságosabbá és tisztábbá váljon, ennek érdekében a készülő hibrid változat  mellett új háromhengeres motor is kerül a választékba.

Noha első hallásra kevésnek tűnhet egy ekkora blokk a Golf mozgatásához, Hackenberg bizakodó. Már javában zajlanak a mechanikai, termodinamikai és akusztikus fejlesztések, az új motor állítólag mindenképp bekerül a Golfba, arról viszont még nincs hír, hogy mikor. Kérdéses, hogy készül-e teljesen elektromos változat, az igazgató szerint ugyanis a családi autó képe nehezen egyeztethető össze az elektromos modellek kompromisszumigényével. Néhány piacon, így a metropoliszokkal zsúfolt Amerikában és Kínában esetleg piacra kerülhet.

Késik a Detroiti Autószalonon bemutatott VW Roadster sorozatgyártása, az aktuális piaci helyzet ugyanis nem teszi lehetővé bevezetését. Eredetileg 2011-re tervezték a startot, Hackenberg szerint "valamivel több időre" lesz szükség. Hasonló nyitott tetős modell készülhet majd az Audinál is, Hackenberg úgy véli, "nagyszerűen passzolna" a márkaarculatba.