Rali-ob: a Herczig-Baranyai páros nyerte a Salgó-ralit

2009.05.17. 23:41

Szombaton összegyűjtött előnyüket megtartva Herczigék nyerték a bajnokság harmadik fordulóját, és megerősítették vezető helyüket a tabellán is. Spici és Turi állhattak még a salgótarjáni dobogóra annak ellenére, hogy vasárnap az első napon hibázó Turán volt leggyorsabb, aki ezzel felkapaszkodott a negyedik helyre.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Egyelőre hibátlan a Subaru WRC, és a legénység is remekül teljesít. Herczigék háromból kettőt nyertek, egy futamon másodikak lettek, így vezetik a bajnokságot


A sok áldozatot szedő első nap után Salgótarjánból vágott neki a mezőny a maradék versenytávnak, az idei futamokra jellemző nyárias időben. A Zagyvaróna-Cered klasszikussal indult a program, ahol Herczig ért célba a leggyorsabban, jelezvén ezzel, hogy majdnem egy perces előnye birtokában sem lazít. Spitzmüller és Turán alig maradtak le tőle, a többiek már annál inkább. Turi a cél előtt nem sokkal megperdült, emiatt nagyjából félperces hátrányt szenvedett. Az országos értékelésben a vezető helyen álló Hadiknál többen is jobb időt autóztak, de a nagyon kicsik a különbségek miatt nem változott az állás.

Igen hosszú etap vezetett a második pályára, több mint egy óra telt el a két rajt között. Cserébe viszont egy szintén legendás pályán autózhatott a mezőny, Mátraszentimre és Mátrakeresztes között. Újfent Herczig volt a leggyorsabb, ezúttal Turán és Turi előtt, minimális különbséggel. Az ifj. Érdi-Csökő egység rögtön a rajt után megforgott, az Octavia WRC találkozott a szalagkorláttal is, majd még egy defektet is kaptak, így örülhettek, hogy egyáltalán kiértek a szakaszról. A célnál többen is leestek az útról és kiestek, a legnagyobbat a Domonkos-Kiss páros bukta. Az N-esek csatája tovább folytatódott, tizedekre egymástól ért célba a kategória, így az összetett állás nem változott.

A kör utolsó gyorsaságija Vizslás és Salgótarján közt vezetett, Kazáron át. Turán végre gyorsaságit nyert, és ezzel már az abszolút hetedik helyre lépett fel. Herczig ismét gyorsabb volt Spiciéknél, Turinak a negyedik idő jutott. Hideg és Borsi ekkor még előtte álltak, de ők inkább egymással voltak elfoglalva, egész nap oda-vissza verték egymást. Az A8-as kategóriából búcsúzott Tobak Zoltán, akinek a cél előtt nem sokkal felrobbant a motorja.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Sajnálhatja Turán Frici, hogy már rögtön a verseny elején leesett az útról, mert utána stabilan második időket autózott, vasárnap pedig ők voltak a leggyorsabbak. A Peugeot zokszó nélkül tűrte a megpróbáltatásokat


A salgótarjáni szervizparkban nem volt sok izgalom, az időjárás jó volt, a különbségek pedig már kezdték sejtetni a végeredményt. Persze hátravolt még a délelőtti táv ismétlése, a három trükkös pályán pedig bármi megtörténhetett. Már az előző gyorsaságin lehetett látni, hogy Turán elkapta a fonalat, ezt egy újabb szakaszgyőzelemmel erősítette meg. Igaz, Herczig ekkor már visszavehetett a tempóból, ennek ellenére előnye mindössze egyetlen másodperccel csökkent Spitzmüller előtt. A Peugeot 307 WRC-t hajtó Turán egyszerre három csapatot előzött meg, és feljött a negyedik helyre. Ennél előbbre viszont csak valami nem várt esemény esetén kerülhettek volna, hiszen két gyorsaságival a cél előtt Turiékkal szemben több mint egy perc volt a hátrányuk. Az ötödik helyért folytatott Borsi-Hideg különcsatában ekkor épp a Subaru WRC vezetett az A8-as Lancer Evo VI előtt, 0,3 másodperccel.

A következő szakaszon fordult az állás, ismét Hideg került előbbre. A gyorsaságit Herczig nyerte, Turán, Turi, Spici volt a további sorrend. A szoros csata folytatódott az N csoportban is, ahol Hadik okosan osztotta be előnyét, melyből 16 másodperc maradt a záró gyorsaságira. Ezt Turán nyerte, aki így a vasárnapi időket tekintve a leggyorsabb volt. A versenyt viszont a két nap alatt rendkívül meggyőzően és szinte hiba nélkül autózó Herczig nyerte, aki ezzel a bajnokságban is megerősítette vezető helyét. Az autó hibátlanul üzemelt ismét, ahogy az első két futamon is. A második helyen Spici ért a célba, Bahor Beával az oldalán. Ezen a hétvégén nem tudták felvenni a harcot a győztessel, de még így is csak nyolc pont a hátrányuk összetettben. Harmadik lett a visszatérő Turi. A Subaru megfelelő beállításait nem sikerült megtalálni két nap alatt, valószínűleg a pilóta - no meg népes rajongótábora - is többet várt a futamtól, hiszen nem tudta igazándiból megközelíteni a riválisokat. Turán huszáros hajrával lett negyedik, és igazán bánhatja a még szombaton, az első szakaszon elkövetett hibáját, melynek köszönhetően 2,5 percet vesztegelt az erdőben. Az időket tekintve ő tudta volna a legjobban megszorongatni Herczigéket, talán majd a következő versenyen.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Kemény harcban szerzett tíz értékes pontot Hideg Krisztián. Ötödik helyével több WRC-t is maga mögé utasított a kategóriáját toronymagasan nyerő pilóta


Az egésznapos adok-kapok után Hideg Krisztián és a Mitsubishi lettek az ötödikek, szép teljesítmény volt a WRC-vel rajthoz álló Borsiék legyőzése. Utánuk következett a magyar értékelésbe nem számító, de az N-es mezőnynek remek mércét állító két S2000-res autó, Béres, Grzyb sorrendben. Velük általában csak Asi szokta tartani a lépést, de ő még szombaton kiesett egy totálkárral végződő bukás után. Érdiék érkeztek a kilencedik helyen, az országos értékelés legjobbja, Hadik pedig még épphogy befért az első tízbe. Mögötte Balogh és Osváth érkeztek a célba, értékes pontokat szerezve ezzel. Az S1600-as kategória legjobbja ismét Ollé volt, a sárga Swifttel.

A másodosztály versenye vasárnap zajlott, a kilenc gyorsasági után a Rafael/Szabó egység győzött, a Medvecz/Medveczné, illetve a Borbás/Borbás párosok előtt.

A bajnokságban hét hetes szünet következik, legközelebb július elején, Veszprém környékén, murván rendeznek futamot. Alighanem ráfér a mezőnyre a pihenés, hiszen az elmúlt másfél hónapban lefutott három aszfaltos verseny komoly megterhelést jelentett minden szempontból.

Fotó: Bertalan Miklós [origo]

Az országos bajnokságban első győzelmével a Hadik/Juhász duó vette át a vezetést. Mögöttük nagy a tömörülés, a szezon hátralévő részében nagy csatákra van kilátás

 

A verseny végeredménye:

1.

Herczig/Baranyai

Subaru Impreza WRC

WRC

1:14:47,2

2.

Spitzmüller/Bahor

Mitsubishi Lancer WRC

WRC

+58,8

3.

Turi/Tóth

Subaru Impreza WRC

WRC

+1:48,3

4.

Turán/Zsíros

Peugeot 307 WRC

WRC

+2:45,2

5.

Hideg/Kerék

Mitsubishi Lancer Evo VI

A8

+3:12,6

6.

Borsi/Diebel

Subaru Impreza WRC

WRC

+3:14,0

7.

Béres/Drotár (SK)

Peugeot 207 S2000

N4

+3:25,7

8.

Grzyb/Mazur (PL)

Abarth Punto S2000

N4

+3:36,4

9.

Ifj. Érdi/Csökő

Skoda Octavia WRC

WRC

+4:39,9

10.

Hadik/Juhász

Subaru Impreza N12

N4

+5:24,2



A kategóriák győztesei:

A8

Hideg/Kerék

Mitsubishi Lancer Evo VI

A7

Fenyvesi/Papp

VW Golf Kit-Car

A6

Németh/Béres

Citroën C2 R2

A5

Kronome/Monostori

Skoda Fabia

N4

Hadik/Juhász

Subaru Impreza N12

N3

Hibján/Szurovcsák

Ford Fiesta ST

N2

Magyar/Budai

Suzuki Swift

S1600

Ollé/Czakó

Suzuki Swift S1600

H10

Mucsina/Csoór

Toyota Celica GT4

H9

Kiss/Répás

Lada VFTS



 

A Nyílt Rallye Bajnokság állása:

1.

Herczig/Baranyai

Subaru Impreza WRC

WRC

57

2.

Spitzmüller/Kazár/Bahor

Mitsubishi Lancer WRC

WRC

49

3.

Ifj. Érdi/Csökő

Subaru/Skoda WRC

WRC

34

4.

Hideg/Kerék

Mitsubishi Lancer Evo VI

A8

30

5.

Turán/Zsíros

Peugeot 307 WRC

WRC

29

6.

Borsi/Diebel

Subaru Impreza WRC

WRC

18



Az Országos Rallye Bajnokság állása:

1.

Hadik/Juhász

Subaru Impreza N12

N4

63

2.

Asi/Pikó

Mitsubishi Lancer Evo IX

N4

48

3.

Trencsényi/Trencsényi

Mitsubishi Lancer Evo IX

N4

48

4.

Osváth/Farnadi

Mitsubishi Lancer Evo IX

N4

46

5.

Pethő/Rubóczky/Bacigál

Mitsubishi Lancer Evo IX

N4

44

6.

Balogh/Zentai

Mitsubishi Lancer Evo IX

N4

31