Az Audi az utóbbi években előszeretettel hangoztatta, hogy ők az első gyártó, amely 24 órás versenyt nyert dízel erőforrással. Pedig a BMW dr. Anisits Ferenc fantasztikus munkája nyomán már 1998-ban megnyerte a nürburgringi 24 órás versenyt.

Manapság már nem ritka, hogy dízel versenyautóval induljanak egy 24 órás versenyen, hiszen a dízelek már bebizonyították, hogy rengeteg előnyük van a benzinesekkel szemben.

Az első nagy győzelem dr. Anisits Ferenc nevéhez fűződik, aki még a BMW vezetőit is meglepte 1998-ban. A magyar mérnök kis csapatával egészen elképesztő eredményt ért el, hiszen az általuk épített BMW 320d versenyautó megverte a gyári BMW M3-asokat is. A csapatnak pedig nem adott kiemelt támogatást a gyár, sőt nem sokkal a verseny előtt dőlt el, hogy egyáltalán indulhatnak a futamon.

Forrás: [origo]

Annak idején mindenki megcsodálta az autót. Nem értették, mi keresnivalója van a versenypályán egy dízelnek


A BMW STW-s versenyautójából kialakított 320d viszont minden téren felülmúlta a várakozásokat: a kicsi és könnyű, de mégis nagyon erős dízelmotorjával a kanyarokban nagyon gyors volt, míg hosszabb távon a fogyasztása jelentett hatalmas előnyt.

Azóta a BMW dízelek számos 24 órás versenyen értek el kiemelkedő eredményt, ezért egyre több futamon tiltják számukra a nagy üzemanyagtank használatát. Az idei nürburgringi 24 óráson például a magyar csapat autójában a korábbi 100 literessel szemben már csak 60 literes tankot lehet használni. A BMW 120d versenyautóban használt erőforrás egyébként az Anisits-féle motor leszármazottja.