Súlycsökkentési programot indított a Golffal a Volkswagen, a német gyár harminc százalékot szeretne lefaragni a kompakt súlyából.

Jelentős súlycsökkenést szeretne elérni a Golffal a Volkswagen, a nemrég indított program értelmében harminc százalékkal csökkenne a kompakt súlya. A kisebb össztömeg lehetővé tenné, hogy azonos menetteljesítményeket kisebb, takarékosabb motorok segítségével érjen el a márka, a törekvések összhangban vannak az Európai Unió irányelveivel. Egy nagyobb, az Európai Bizottság által indított projekten belül indult el a Volkswagen programja, a 32 beszállító és több autógyártó (Renault, Volvo, Opel, Daimler) részvételével zajló kutatást SupertlightCar névre keresztelték.

Ahol szükséges, továbbra is acélt használnak az autók építéséhez, ám növelik a könnyűsúlyú anyagok, az alumínium és a magnézium részarányát. De csakis azokon a területeken, amelyek esetében olcsón megoldható a váltás, a cél ugyanis az, hogy a harminc százalékos súlycsökkentés mellett a modellek megtartsák jelenlegi árukat.

Wolfsburgban már három tanulmányt is készítettek, az első teljesen acélból készült, a második vegyes anyagokból, de olcsón, míg a harmadik drágább keverékből állt össze. Húsz százalék volt a minimális súlycsökkenés, a legdrágább koncepcióval 41 százalékot sikerült faragni. A SuperlightCar program július 31-én ér véget, kereskedelmi forgalomban 2012 körül jelenhetnek meg az új célok szerint készült modellek.