Loeb a szardínai kudarc után kettőzött erővel készült az Akropoliszra. A győzelem ezúttal is könnyen múlhat egy defekten, ahogy három héttel ezelőtt is
Évtizedek óta hagyományosan a görög futam az egyik legkeményebb verseny a naptárban. Bár 2009-re néhány új pályát is betett a programba a szervező, azok is legalább olyan durvák, mint a régiek. A sziklákon kívül leginkább a hőség nehezíti majd meg a versenyzők és az autók dolgát. A rossz utak miatt lesznek olyan részek, ahol a gumik kímélése érdekében inkább el kell venni a gázt. Az egyik gyorsaságit emiatt már ki is vették, pénteken a hat helyett csak öt szakaszon megy a mezőny. A meleg levegő és a kisebb menetszél miatt a motorokat is jóval nagyobb igénybevétel éri - 2008-ban csupán az idén kimaradó török verseny átlagsebessége volt lassabb az Akropoliszénál.
A Citroën csapat a két héttel ezelőtti fiaskó után - Loeb "csak" a negyedik helyen végzett, Sordo pedig nem is szerzett pontot az egyéni értékelésben - visszavágásra készül. A világbajnok két nap napon át Lengyelországban tesztelt a háromhetes szünetben, majd felesége navigálásával részt vett egy svájci bajnoki futamon egy S1600-os C2-vel. A tavalyival ellentétben ezúttal csak előfutóként, mivel a pályabejáráson - épp a lengyel teszt miatt - nem tudott ott lenni. Sordo összetettben visszaesett a harmadik helyre, ezzel viszont eggyel jobb rajtpozícióból indulhat az Akropolisz első napján.
Hirvonen nagyon szeretné már a sok második hely után megszerezni első idei győzelmét. Ebben Loebön kívül saját csapattársa, Latvala is megakadályozhatja
A Ford háza táján nagy a boldogság, remélik, hogy az Olaszországban melléjük szegődött szerencse kitart a szezon hátralévő részében. Hirvonen igazán örülne már egy győzelemnek idén, Latvala pedig még mindig nagyon kedvező helyről rajtolhat, így itt is esélyes lesz. A Focus WRC hagyományosan jól bírja a nehéz körülményeket, így minden adott a jó szereplésre. A harmadik autóban Al-Quassimi ül ezúttal is. A Stobart csapat ismét Wilson-Henning Solberg összeállításban indul, murván jól megy nekik, mindketten joggal bízhatnak a pontszerzésben.
Petter Solberg mozgalmas két hetet tudhat maga mögött. Az előző verseny harmadik helyezettje ismét autócserén törte a fejét, mivel a melegben nem elég erős a Xsara WRC. Úgy tűnik, egyelőre mégis marad az kocsi, viszont a színe mindenképpen új lesz: a Shell szegődött Solberg mellé, biztosítva ezzel az idei és a 2010-es szezon anyagi hátterének nagy részét. Az elmúlt hétvégén egy motorcsónak versenyen vendégszerepelt a norvég, ahol egy pórul járt rivális csapatot kimentett a vízből. Segítségnyújtását hőstettként értékelte a helyi sajtó - a görög dobogós hely is hasonlóan nagy tett lenne.
Két 2008-as Subaru Impreza WRC is ott lesz a rajtnál, Ostberg és Vovos irányításával. A típus jól bírja a nehéz terepet, Solberg 2008-ban a második helyen végzett az akkor még gyári autóval
A Citroën Junior csapat mindhárom tagja, Rautenbach, Novikov és Ogier is rajthoz állnak ezúttal, előbbi kettő a pontszerző. Nagyon rájuk férne egy jobb szereplés, mivel a szezon első fele nem igazán bővelkedett a jó eredményekben. Ostberg és a helyi menő Vovos egészíti ki a WRC-s indulókat, mindketten 2008-as Imprezával pórbálkoznak.
A görög futamon a JWRC mezőny pihen, a PWRC-sek viszont itt vannak szinte teljes létszámmal. Brynildsen az egyetlen, aki kihagyja a futamot, a többiek közül Al-Attiyah, Sandell és Araujó mellett Prokop és Arai tűnnek a legesélyesebbnek. Mayer Gábor és Tagai Tamás is indulnak, amennyiben célba érnek, ismét leeshet nekik 1-2 pont.
A világbajnokság állása:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 55 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 38 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 31 |
4. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | 21 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | 20 |
6. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 19 |
7. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC | 15 |
8. | Villagra/Perez Companc | Ford Focus RS WRC | 9 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 90 |
2. | BP Ford Abu Dhabi Rally Team | 61 |
3. | Stobark VK M-Sport World Rally Team | 44 |
4. | Citroën Junior World Rally Team | 19 |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 12 |
A világbajnokság állása, PWRC:
1. | Al-Attiyah/Bernacchini | Subaru Impreza N14 | 31 |
2. | Araujo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 31 |
3. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | 28 |
11. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza | 5 |