Vágólapra másolva!
Anyagi nehézségei ellenére sem állította le a költséges fejlesztési munkáit a Jaguar, a brit márka gőzerővel dolgozik konnektoros hibridjén.
Vágólapra másolva!

Sok más gyártóhoz hasonlóan jelenleg a Jaguar is nehézségekkel küzd, az Európai Fejlesztési Bank 307 millió eurós kölcsönének hála azonban folytatni tudja a megkezdett fejlesztési munkákat. Többek között új hibrid hajtásláncokat készít a pénzből a brit márka, a munkából a Land Rover is profitál majd. A jövő Land Roverei valószínűleg hagyományos hibrid hajtásláncot kapnak, olyat, mint amilyen például a Toyota Priusban is dolgozik, a Jaguarokba viszont a Chevrolet Volt megoldásához hasonló rendszer kerülhet.

Kevin Stride, a Jaguar főmérnöke árulta a Drive című magazinnak, hogy a márka konnektoros hibriden dolgozik, amelyben az elektromotor generátoraként használt belső égésű motor is helyet kap. Stride úgy véli, a hagyományos hibrid rendszerek, mint amilyeneket a Lexus is használ, nem elég hatékonyak.

"Egy benzinmotor soha nem lehet olyan hatékony, mint egy elektromos" - jelentette ki a főmérnök, aki szerint a leghatékonyabb megoldást kellene megtalálnia minden gyártónak. Stride úgy látja, az is baj a hagyományos hibridekkel, hogy csak akkor takarékosak, ha állandó fordulatszámon használják őket, ezzel szemben a villanymotorokkal nincs ilyen probléma, legalábbis akkor, ha generátorként használt belső égésű motor egészíti ki őket. A fejlesztések akár már az új XJ-ben debütálhatnak, amelyen nagy erőkkel dolgoznak a mérnökök.