Egy szériagyártásra szánt elektromos tanulmányautóval érkezik a szeptemberi Frankfurti Autószalonra a Renault. A környezetbarát autó kevesebb, mint három év alatt már az utakon lehet.

Nem csak az ötajtós ferdehátú tanulmány lesz az egyetlen elektromos autó, amelyet a Renault Frankfurtba visz. Ott lesz a lépcsőshátú Mégane és a Kangoo (lent) árammal működő változata, amelyek a hírek szerint már szinte készen is állnak a szériagyártásra. Ez a két autó várhatóan hamarabb, már 2011 elején piacra kerül. A teljesen új elektromos tanulmány a hírek szerint a Renault Clio padlólemezére épül, és nagyjából ugyanolyan hosszú a karosszériája is. Ugyanerre az Alliance B padlólemezre egyébként a Renault testvérmárkája, a Nissan is épít egy elektromos autót, azt az autót októberben a Tokiói Autószalonon mutathatják be.

Az Z.E. (nulla emissziós) tanulmány egyébként azt a célt szolgálja, hogy a vásárlókat megismertesse a Renault elektromos autóival. Christian Steyer, a C-szegmensbe tartozó Renault-k vezető fejlesztője szerint egy nagyon radikális váltás elijesztheti a vásárlókat és emiatt lassabb tempót és kevésbé hivalkodó karosszériákat választottak, hogy a közönség megszokja az új modelleket. Steyer elárulta, hogy míg most a finom bevezetésen dolgoznak, a jövőben több radikális megjelenésű modell is lehet a palettán.

Nagy érdeklődésre számíthat a Renault Quick Dropnak elnevezett akkumulátorcserélő állomása. A garázs méretű Quick Drop gyakorlatilag feltöltő állomásként szolgál, ahol három perc alatt a lemerült akkumulátorokat teljesen feltöltöttekre cserélik az autókban. A procedúra gyakorlatilag gyorsabb, mint a hagyományos tankolás.