Elődjéhez hasonlóan az új Opel Astránál is sokkal több különbség lesz a három- és az ötajtós változat között, mint csupán két ajtó.

A kompakt Opel háromajtós, sportosabb változata egy évvel az ötajtós után, 2011-ben fog csak megérkezni. Eleve úgy tervezték, hogy sportos külsejének köszönhetően könnyű legyen megkülönböztetni az ötajtós verziótól, és Malcolm Ward főtervező szerint a négykerekű majdnem teljesen megegyezik majd a most nyilvánosságra hozott hivatalos vázlattal. Komoly cél volt mindkét verzió aerodinamikusabbá tétele. Az ötajtós Astra például 600 órát töltött szélcsatornás teszteléssel, és mindkét változattól azt remélik, hogy áramvonalas karosszériájának hála jobb fogyasztású lesz az elődmodellnél.

A kétféle Astra motorválasztéka feltehetően szinte azonos lesz, azaz legalább négy Euro 5-ös benzinmotorra és dízelre számíthatunk majd. Az előbbiek közt feltehetően egy 1,4 literes szívót, és két 1,4 literes turbómotort találunk majd, 90, 120, illetve 140 lóerővel, míg a negyedik az 180 lóerős 1,6 literes turbómotor lehet. A dízelmotorok ereje feltehetően 90 lóerőtől 160 lóerőig terjed majd.