Fontolgatja a BMW, hogy piacra dobja a nürburgringi 24 órás versenyen is látott M3 GT4-et.

Versenyzőknek szánt, piaci változatot is készítene a BMW az M3 GT4-ből, amelyet a háromszoros túraautó-világbajnok Andy Priaulx vezetett a nürburgringi 24 órás versenyen. Az autóból nem hiányzik semmi, amire egy versenyautónak szüksége van, a V8-as motorral szerelt gép Ohlins felfüggesztéseket, aerodinamikai csomagot, teljes bukókeretet, versenyüléseket és módosított motorvezérlést, illetve váltóbeállításokat kapott.

Amennyiben a BMW úgy dönt, hogy piacra kerül, csakis versenyzők vásárolhatnak belőle. "Profiknak szánjuk" - erősítette meg Kay Segler, a BMW M-divíziójának vezetője. Utcán tehát biztosan nem tűnik majd fel az autó, csak pályaversenyzésre optimalizált változat készülhet belőle.

Hivatalosan még nem mondták ki az igent az autóra, egyelőre a piaci lehetőségeket vizsgálják a bajorok. Várhatóan nem lesz akadálya az értékesítésnek, 2010-ben indulhat a forgalmazás. Seglert megkérdezték egyébként arról is, elképzelhetőnek tartja-e, hogy dízelmotoros M modell jelenik meg a piacon: az igazgató szerint a közeljövőben erre kicsi az esély, csak akkor lehetne szó ilyesmiről, ha a kulcsfontosságúnak számító amerikai piacon népszerűbbé válnának a gázolajos blokkok. Amíg ez nem történik meg, nem lesz dízel M-es BMW.