Leplezetlen kémfotókon a Ferrari 599XX

Vágólapra másolva!
Már szorgalmasan köröz a fioranói tesztpályán a Ferrari jelenlegi legkeményebb versenymodellje, az 599XX. Leplezetlen kémfotók érkeztek az autóról.
Vágólapra másolva!

Márciusban, a Genfi Autószalonon jelentette be a Ferrari "kísérleti" modelljét, az 599 Fiorano alapjaira épített 599XX-et. Egy sor technikai újítással tömték tele a gépet az olaszok annak érdekében, hogy az eddigi legkomolyabb pályaversenyzésre optimalizált Ferrari szülessen meg, az újdonság már szorgalmasan rója is a köröket a fioranói tesztpályán.

Ugyanazt a V12-es, de módosított motort kapta az 599XX, amelyet az alapmodellbe is szerelnek, a fordulatszám-limitet azonban 9000-re emelték. Új főtengelyt készítettek az autóhoz a súlycsökkentés érdekében, ugyanezért készült a kiegészítők nagy része is karbonszálas anyagból.

Még mindig titkolózik az autóval kapcsolatban a Ferrari, de annyit elárultak az illetékesek, hogy a motor újrahangolásánál "sikerült elérniük céljukat". Ez leheletnyivel 700 lóerő alatti csúcsteljesítményt jelenthet, az erő új fejlesztésű, 60 milliszekundum alatt váltó robotizált váltón keresztül jut az aszfaltra.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]


A Ferrari szerint az 599XX 1:17-es időre képes a fioranói pályán, vagyis körülbelül egy másodperccel jobbra, mint az Enzo-alapú FXX, amelynek a helyére lép. Nyilvánvaló változást jelentenek az 599-hez képest a diszkrét tetőspoiler, a karbonszálas féktárcsaborítások, a nagy karbonszálas alsó lemez és a diffúzor.

Versenyspecifikáció szerint alakították ki a kabint, így bentre csak a legszükségesebb műszerek kerültek, karbonszálas borítással. Az autót csak a Ferrari kiválasztott ügyfelei vezethetik majd a 2010-es és 2011-es hivatalos pályanapok keretében. Az újítások egy része idővel és pozitív eredmények esetén átkerülhet a szériagyártású Ferrarik újabb generációiba.