Végre bemutatták a Suzuki Kizashit

Vágólapra másolva!
Detroitban hivatalosan is leleplezte a Suzuki új, Passat-méretű limuzinját, a Kizashit. Hibrid is készül majd a modellből, kezdetben 2,4 literes benzinmotorral lesz elérhető.
Vágólapra másolva!

Különleges helyszínen, egy detroiti második világháborús emlékműnél mutatta be a Suzuki a középkategóriás Kizashit, amelyről már a premier előtt egy nappal megjelent néhány leplezetlen fotó. Azokon még csak a limuzin eleje és oldala volt látható, a hivatalos leleplezésen viszont természetesen minden kiderült az autó hátuljáról is.

A Suzuki három tanulmányt is mutatott a Kizashiról, mielőtt lerántotta volna a leplet a szériaváltozatról, a harmadik különösen jól sikerültnek tűnt és a Suzuki azt ígérte, a szériaváltozat nagyon fog rá hasonlítani. Való igaz, az elölnézetre áll a megállapítás, bár az éles vonalak konzervatívabbak lettek, a kissé volkswagenes fényszórók pedig nőttek, a hűtőrács pedig kisebb lett. Hiába a két formás kipufogóvég, a hátsó lámpaburák formája miatt a far nem túl emlékezetes, Viszont csúnyának is nehéz lenne nevezni, valószínűleg az volt a tervezők célja, hogy egy könnyen befogadható, nem túl hivalkodó formát tervezzenek, ami sikerült is.

Forrás: Suzuki

Kattintson a képre a galériához!



A Kizashi a Sagarában felhúzott új gyárban készül majd, Amerikában télen kerül piacra. Kezdetben 2,4 literes, négyhengeres benzinmotorral lesz elérhető, melyhez alapáron hatfokozatú kézi, felárért pedig fokozatmentes CVT-váltó kapcsolódik, a japán gyár azonban furcsa módon nem közölte a blokk teljesítményadatait. Elárulta viszont, hogy további motorok is megjelennek majd a kínálatban, sőt a közeljövőben hibrid is készül a Kizashiból. Már a kezdetektől rendelhető lesz összkerékhajtással is a Kizashi, az i-AWD névre keresztelt, új fejlesztésű hajtás gombnyomásra aktiválódik, a hátsó kerekekre küldött nyomaték nagysága a kerekek tapadásától és a gázpedálkezelés intenzitásától függ.

Forrás: Suzuki

Vadonatúj padlólemezre épül a limuzin, elöl MacPherson-típusú, hátul multilink felfüggesztéseket használtak, a Suzuki szerint dinamikus vezetési élményt biztosít a megoldás. A Kizashi teljes hossza 4650 milliméter, szélessége 1820 milliméter, magassága 1480 milliméter, míg tengelytávja kereken 2,7 méter.

Forrás: Suzuki

Elegáns, mégis egyszerű, első ránézésre kellemes formájú középkonzolt kapott a Kizashi, hasonlóval eddig nem próbálkozott a japán gyár. Kicsit Alfa Romeo-beütésű a műszerfal, de az igyekezet, hogy valami prémium jellegűt alkosson a Suzuki, egyértelműen érezhető. Hivatalos árakkal a decemberi piaci start során tud szolgálni a Suzuki, hogy Európában mikor jelenik meg, arról egyelőre nincs hír.

Forrás: Suzuki