A felnőtt kisautó - Volkswagen Polo bemutató

Vágólapra másolva!
Az új Volkswagen Polo hazai bemutatóján vezetni sajnos nem lehetett, és az árak közül is csak a belépőmodellét árulták el, ami 2,8 millió forint. Az azonban kiderült, hogy a szegmensben elsőként nálunk is szériafelszerelés lesz a menetstabilizáló, emellett az új benzines turbómotornak, a csendes közös-nyomócsöves dízelmotoroknak és a hétfokozatú DSG-váltónak is lehet örülni.
Vágólapra másolva!

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Könnyű összetéveszteni az új Golffal a Polót
Még több fotó a bemutatóról a galériában. Kattintson a képre!)


Abban a reményben érkeztem meg a Porsche Hungária Fáy utcai bemutatótermébe szervezett sajtótájékoztatóra, hogy vezethetem a hazai piac szempontjából az egyik legfontosabb 2009-es új modellt, a Polót. Sajnos hamar rá kellett jönnöm, hogy a prezentáció után már csak sütievés lesz a program, vezetni csak a tesztautót fogjuk, valamikor szeptember környékén.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Jól mutatnak a sárvédőszélesítések, a hátsó lámpa négyzet alakú


Már a márciusi Genfi Autószalon alatt megírtuk, hogy az új generáció a Seat Ibizával közös padlólemezre épül, hossza 54 mm-rel haladja meg az elődéét, most 3970 mm. Kicsit szélesebb és alacsonyabb is lett, emiatt a korábbi dobozszerű sziluett jóval sportosabbá változott. A korábban az Alfa Romeónál dolgozó Walter de Silva vezető és csapata láthatóan a funkcionalitást helyezte előtérbe, az egyszerű vonalakkal megrajzolt, hatos Golfot utánzó forma a legtöbb vetélytárssal ellentétben komolyságot sugároz, megfelelő színben a férfiaknak és a nőknek is jól állhat a Polo "viselése".



Pink énekli a Polo reklámdalát

Ahogy korábban a Mazda2, vagy a közeli rokon Seat Ibiza, a Polo is könnyebb lett elődjénél, a nagyszilárdságú acélok nagyobb arányú felhasználásának köszönhetően. Ettől nemcsak a fogyasztási adatok csökkentek pár deciliterrel, de a karosszériamerevség és az ütközésbiztonság is javult, a Volkswagen a szigorított EuroNCAP törésteszten is maximális, ötcsillagos értékelést vár az autótól. Ebben nagy szerepe lesz annak is, hogy szériában adják a hegymenet-asszisztenssel kiegészített elektronikus menetstabilizálót és az ostorcsapásos sérülések ellen védő fejtámlákat, de arról még nincsenek információk, hogy a magyarországi szériafelszereltségbe az új fejlesztésű, fejmagasságig érő oldallégzsákok is beleférnek-e.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Enyhén a vezető felé fordul a középkonzol, a minőség jónak tűnik


A tengelytáv csak elhanyagolható mértékben, 4 mm-rel bővült, így a hátsó üléseken nincs sokkal több hely, mint a régi Polóban, ennek ellenére két 175-180 centi körüli felnőtt jól elfér egymás mögött. Én a 179 centimmel beültem a magamra beállított első ülés mögé, ahol azt vettem észre, hogy a térdem első ülés támlája között még kétcentis rés maradt, ez nagyjából megfelel a mai elvárásoknak. Fejtérben viszont nem áll túl jól, de ez volt a jobb légellenállás és a sportosabb forma ára. Ennek ellenére kifejezetten kényelmes volt a hátsó pad, mert az átlagosnál sokkal jobban megdöntötték hátrafelé az ülőlapját, ezért a combokat is jól megtámasztja.

A másik pozitív csalódás a belső tér anyagválasztása és az összeszerelési minősége, csukott szemmel azt is elhittem volna, hogy a hatos Golfban ülök, pláne hogy a kormányt is a nagyobb testvértől vették át a Polo számára. Valószínűleg még az is könnyen kiigazodna a kapcsolók és gombok között, aki még sohasem látott Volkswagent belülről, a szemet bántó kék műszerfalvilágítást a sok kritika hatására a hatos Golf után itt is fehérre cserélték. Formai bravúrokra, újszerű megoldásokra kár számítani, a műszerfal olyan unalmas, hogy minden indulás előtt célszerű egy energiaitalt bekészíteni a hűthető kesztyűtartóba, de legalább a felső része puha műanyagból készül a második felszereltségtől fölfelé.