Idei első futamgyőzelmét aratta Turán Frigyes, de a legjobban talán Herczig Norbert örülhetett, aki összetettben alaposan elhúzott vetélytársaitól. A S1600-as kategóriában már megvan a 2009-es bajnok.

Forrás: [origo]

Megérdemelten győzött a Turán/Zsíros duó, ezúttal elkerülte őket a balszerencse. Még maradt matematikai esélyük a bajnoki címre

 

A Mecsek-rali záró részén az előző napihoz hasonló forróság fogadta a mezőny megmaradt részét. A verseny előtt négyen voltak esélyesek az abszolút győzelemre, közülük ketten (Turi és Spitzmüller) baleset miatt még szombaton kiestek. Turán Frigyesnek csak arra kellett figyelnie, hogy a hátralévő négy gyorsaságin kitartson 10,5 másodperces előnye Herczigék előtt, és persze drukkolni, hogy ne érje őket se defekt, se műszaki hiba.

Az első pályán növelni tudta előnyét az éllovas, a Peugeot WRC 0,3 másodperccel ért előbb a célba, mint a Subaru Impreza. Ifj. Érdi Tibor harmadik időt autózott holtversenyben Gyarmati Ariellel, aki ezen a futamon ült először királykategóriás autóba. A korábban Vizin László által használt Subaru WRC-vel egyre inkább összebarátkozott az eddig a S1600-as mezőnyt erősítő fiatalember, de még messze nem érte el az autó határait. Mögöttük Hideg Krisztián érkezett, majd az országos értékelés sűrű mezőnye: itt az élen ismét csak tizedek döntöttek a pilóták közt. Nem változott a helyzet az immár teljes hosszában, a szombatihoz képest ellenkező irányban futott árpádtetői gyorsaságin: Turán tovább hízlalta előnyét, amely két szakasszal a vége előtt már 12,9 másodperc volt. Az N4-es mezőnyben a romániai David vívott óráisi csatát a magyarokkal, hol ő vezetett, hol Hadik.

Forrás: [origo]

Ezúttal is látványosan autózott ifj. Érdi. A 2003-as Impreza WRC kevés volt ahhoz, hogy az élen állókkal is fel tudja venni a versenyt, de a harmadik hely is remek eredmény

A szervizben mindenki értékelte a helyzetét, és ennek megfelelően döntött arról, hogy mennyit érdemes kockáztatni a hátralévő két gyorsaságin. Herczigék úgy gondolták, hogy inkább érjenek a be senki által nem veszélyeztetett második helyen, 17 pont is nagyon jól jön majd a bajnokságban. Ennek ellenére az utolsó előtti pályán ők voltak a leggyorsabbak, persze talán a versenyben vezető Turán sem nyomta már annyira a gázt. Gyarmati Ariel ismét futott egy harmadik időt, David pedig 0,5 másodpercre közelítette meg Hadikot. A záró szakaszon sikerült is megelőznie őt, s ezzel az összes magyar ellenfelét: kiváló teljesítményt nyújtott a pályákat alig ismerő vendégpáros. A gyorsaságit, és ezzel a Mecsek-ralit is Turán nyerte, aki korábban a gyorsasági szakágban már számos győzelmet aratott a környéken, a raliban viszont ez volt itt az első abszolút győzelme. Herczig Norbert nem volt boldogtalan a második hely miatt, nyilván az elsőnek jobban örült volna, de így is alaposan elhúzott a többiektől összetettben. Harmadiknak, idén immár harmadszor, ifj. Érdi érkezett, mögötte pedig - a már említett David után - az országos értékelés legjobbjai következtek, Hadik, Osváth, Krózser sorrendben.

Forrás: [origo]

A romániai páros szereplése fricska volt a magyar mezőnynek. David - ha csak tizedekkel is - a számára ismeretlen pályákon is gyorsabb volt a haziaknál

Bár Hideg Krisztián egy vitatható szombati eset miatt csak a nyolcadik helyen végzett, az A8-as kategória győzelmét így is megszerezte. Az S1600-osoknál már  az évvégi győztes is megvan, Ollé Sándor személyében. Ő ezúttal a második helyen végzett, esélye sem volt a visszatérő Bútor és a Citroën C2 ellen, akik vasárnap már az N4-es élmezőnnyel is fel tudták venni a harcot.

A másodosztályban a Guzi/Radványi kettős győzött Peugeot 106 S16-tal, az F csoport élén a Borbás/Borbás egység végzett Mitsubishi Lancer Evo VII-tel, míg a Historic mezőnyben a Kövesdán/Varga egység volt a leggyorsabb, Porsche 911-essel.

Forrás: [origo]

Néhány hete még Loeb és felesége ült ebben az autóban, ezúttal Bútor szerzett vele kategóriagyőzelmet. Abszolútban a 12. helyen végzett a kis Citroën

A következő futamot augusztus végén rendezik a Nyírségben, ismét aszfalton. Remélhetőleg addigra mindenki kiheveri vélt vagy valós sérelmeit, a törött autókat pedig sikerül újjáépíteni.

A verseny végeredménye:

1.Turán/ZsírosPeugeot 307 WRCWRC1:15:53,0
2.Herczig/BaranyaiSubaru Impreza WRCWRC+13,8
3.ifj. Érdi/RubóczkySubaru Impreza WRCWRC+2:51,3
4.David/BeldieMitsubishi Lancer Evo IXN4+4:38,7
5.Hadik/JuhászSubaru Impreza N12N4+4:39,6
6.Osváth/FarnadiMitsubishi Lancer Evo IXN4+4:55,3
7.Krózser/FodorMitsubishi Lancer Evo IXN4+5:08,2
8.Hideg/NotheiszMitsubishi Lancer Evo VIA8+5:12,8


A kategóriák győztesei:

A8Hideg/NotheiszMitsubishi Lancer Evo VI
A7Tárnok/HerrRenault Mégane Maxi
A6Németh/BéresCitroën C2R2
A5Kronome/MonostoriSkoda Fabia
S1600Bútor/TóthCitroën C2 S1600
H9Csépe/TóthLada VFTS
N4David/BeldieMitsubishi Lancer Evo IX
N3Bessenyey/PappOpel Astra GTC CDTI
N2Magyar/BudaiSuzuki Swift Sport


A nyílt bajnokság állása:

1.Herczig/BaranyaiSubaru Impreza WRC88
2.Spitzmüller/KazárMitsubishi Lancer WRC71
3.Turán/ZsírosPeugeot 307 WRC61
4.ifj. Érdi/RubóczkySubaru Impreza WRC48
5.Hideg/KerékMitsubishi Lancer Evo VI42
6.Turi/TóthSubaru Impreza WRC31


 

Az országos értékelés állása:

1.Hadik/JuhászSubaru Impreza N1294
2.Osváth/FarnadiMitsubishi Lancer Evo IX83
3.Trencsényi/TrencsényiMitsubishi Lancer Evo IX74
4.Pethő/BacigálMitsubishi Lancer Evo IX65
5.Asi/PikóMitsubishi Lancer Evo IX48
6.ifj. Tóth/TagaiPeugeot 207 S160045