Rali-ob: balszerencsés nap a Mecsekben

2009.08.02. 11:30

Nem ilyen első napól álmodott a Mecsek Rali mezőnye. Számos autó összetört, csúszott a program, mindezt tetézte a kánikula. Kilenc szakasz után Turán vezet Herczig előtt.

Forrás: [origo]
Az élmezőnyből egyedül Turán autózott hiba nélkül. Délutánra az autót is sikerült beállítani, az eredmény: első hely

 

A várakozásoknak megfelelően a szakaszon a "nagy négyes" tagjai végeztek az élen, a kezdő, lakodalom miatt lerövidített gyorsaságin. Herczig-Spitzmüller-Turán-Turi volt a sorrend, mögöttük ifj. Érdi, Hideg Krisztián, és Asi vívtak nagy csatát. Az N4-es kategória éllovashoz nagyon közel álltak riválisai, két másodpercen belül öten is követték. A második szakaszt is Herczig nyerte, de ezúttal Turi következett mögötte, aki ezzel összetettben is feljött a második helyre. Nem gondolta volna ő sem, hogy a következő szakaszon annyira összetöri az autóját, hogy szinte felismerhetetlenné válik a roncs. Nagyjából 150-160 km/h-s sebességgel csúsztak le az útról a fák közé, a Subaru WRC kettészakadt, óriási szerencse, hogy a versenyzőknek nem esett komolyabb bajuk. A szakasz a baleset miatt etap lett, és ezzel megkezdődött az időbeli csúszások sorozata is.

Forrás: [origo]

Itt még egyben a Subaru WRC, néhány kanyarral később már csak egy kupac hulladék fém és műanyag maradt belőle. A Turi/Tóth páros megúszta, de alighanem idénre ennyi volt nekik a versenyzés

 

A második kör első pályáján - ahogy az addigi összesen - Herczig érte el a legjobb időt, előnye már majdnem 10 másodperc volt Turán és Spici előtt. Negyediknek Érdi jött fel, akit az országos értékelésben élen álló Asi követett. A helyzet a nagyon gyors ötödik gyorsaságin nem változott, de a Nyárásvölgy-Hetvehely szakaszon újabb baleset történt. Az érthető módon siető Spitzmüller/Kazár duó felborult a Lancer WRC-vel, kiszakadt a hátsó futóművük. Előttük Herczig defekttel jött át, így nagy szerencséje, hogy a rendezők a mentés, majd a rajt és a cél közti rádióösszeköttetés meghibásodása miatt ismét etappá nyilvánították a szakaszt. Ekkor már több mint egy órás csúszás volt, nem lehetett kellemes a kánikulában a tűzálló ruhában várakoznia a versenyzőknek.

A nap kétharmadánál Herczig magabiztosan vezetett, Turán a nyomában, a többiek alaposan lemaradtak. A hetedik gyorsasági ismét érdekes szituációt produkált: a pálya utolsó részén Asi felborult egy defekt miatt - a sok defekt oka amúgy a belső ívekre kihelyezett farönköknek köszönhető - felborultak, de talpra estek, és kiértek a célba. Ott viszont egy eddig nem tisztázott összetűzésbe keveredtek az egyik vetélytárs családjával, akik szerint Asiék tiltott szervizelésre készültek a folytatás érdekében. Az ügynek alighanem lesz folytatása, mindenesetre a pilóta kiállt a versenyből. Nap végére magára talált Turán, sorra nyerte a gyorsaságikat, és mivel Herczig ismét defektet kapott, át is vette a vezetést. A Peugeot tíz másodperccel vezet a Subaru előtt, Érdiék lemaradása már tetemes. A negyedik helyen a romániai vendég David áll, aki Hadikot és Osváthot előzi meg. Remekül sikerül egyelőre Bútor Róbert visszatérése az S1600-osok közé, a C2-vel az abszolút 11. helyen álló pilóta toronymagasan vezeti kategóriáját.

Forrás: [origo]

Ezt a defektet Spiciék balesete miatt még következmények nélkül szenvedte el a Herczig/Baranyai kettős, a következő viszont már a vezető helyükbe került. A bajnokság szempontjából a második hely sem rossz nekik

 

Valószínűleg nem ilyen szombatról álmodtak a versenyzők, rendezők, és a nézők sem. A nyár derekára előrehozott versenyen mindenki szenvedett a forróságtól, a számos baleset és a csúszások pedig még inkább tetézték a bajokat. A közönség egy része délután a strandot választotta a hiábavaló várakozás helyett, a hírek szerint egy-két versenyző fejében is megfordult ez a gondolat. Vasárnapra négy szakasz maradt, Turánék jó úton haladnak az abszolút győzelem felé.

Forrás: [origo]

Mivel a pécsi verseny 2010-re Historic eb futamra kandidál, ezért a nézők a "nagyok" előtt a régi versenygépek látványát élvezhették

 

A verseny állása az első nap után:

1. Turán/Zsíros Peugeot 307 WRC WRC 56:00,6
2. Herczig/Baranyai Subaru Impreza WRC WRC +10,5
3. ifj. Érdi/Rubóczky Subaru Impreza WRC WRC +1:56,5
4. David/Beldie Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +3:04,7
5. Hadik/Juhász Subaru Impreza N12 N4 +3:07,5
6. Osváth/Farnadi Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +3:22,9
7. Krózser/Fodor Mitsubishi Lancer Evo IX N4 +3:28,9
8. Rongits/Hannus Mitsubishi Lancer Evo VII A8 +3:42,0