800 köbcentis turbómotort kap a Hyundai i10

800 köbcentis, háromhengeres turbómotor jelenik meg a Hyundai i10 kínálatában, az új blokk 2010 első felében érkezik.

2010 első felében turbómotorral bővül a Hyundai i10 kínálata, a kisautó háromhengeres, 800 köbcentis blokkot kap. Alapjait a 2008-as Genfi Autószalonon bemutatott Blue CNG tanulmány jelenti, ez alapján a motor csúcsteljesítménye 90 lóerő körül alakulhat, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 100 gramm alá kerülhet.

Természetesen a tanulmánnyal ellentétben a szériaváltozatba benzint kell majd tankolni, nagynyomású földgáz-töltőállomásból ugyanis az egész európai kontinensen kevés van. Földgázzal egyébként 97 lóerőt sikerült kihozni a turbómotorból, a szén-dioxid-kibocsátás 65 gramm/kilométer volt.

Valószínűleg i10 i-Blue néven érkezik majd az új motor, amelynek tiszteletére a kisautó apró frissítésen is átesik. Amellett, hogy az új modell az eddigi legerősebb lesz, árát is a meglévőek fölé lövik be, de a hírek szerint a blokk alacsony előállítási költségeinek hála nem lesz sokkal drágább az 1,2-esnél.

KAPCSOLÓDÓ CIKK