Már a fokozatkiosztásnál kiderül, hogy itt az áttételezést nem a robbanékonyság szolgálatába állították, a fogyasztás a lényeg.

Egy sportkocsival sem jártam még ötliteres átlag alatt, ez a Scirocco TDI-vel sikerült. Ha kiaknáztam minden benne rejlő lehetőséget, akkor már nyolc litert kért, de ehhez oly mértékben kell megtagadni minden fogyasztáscsökkentési praktikát, hogy már rosszul esett. Normál vezetéssel öt-hat liter között fogyaszt - irreális a hatótávja, miközben még vezetni is jó.

Kellemesen sportos a futómű, ami annyit jelent, hogy rossz úton sem ráz szét. Az ülések oldaltartása jó, a kormányzás talán a legjobb, amivel Volkswagenben találkoztam. Négy nem túlméretes felnőttnek még kényelmes, tűrhető méretű csomagtartója van. Mint minden háromajtós sportkocsiba, ebbe is elég nehézkes hátra beszállni. Itt még annyit rontottak el pluszba, hogy az ajtó ötletes behúzókarja egyszerűen rossz helyen van. Túl nagy erő kell a becsukáshoz, és a tükörállításnál is zavaró.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Szélesebb, laposabb, mint egy Golf


Kár lenne belemenni, hogy minden második utasom belekötött az Eostól örökölt műszerfalába, vagy a túl egyszerű számlapokba, hiszen általában ők említették meg előnyként a látványos ülést és a jó térkínálatot. Mondhatjuk, hogy félkész a belseje: ha még egy kis energiát öltek volna bele, talán tökéletes műalkotás is lehetne.

Így azonban a Scirocco TDI "csak" egy nagyon jó sportautó, amely nem lehengerlő, de cserébe meglepően keveset fogyaszt. Hosszú távra ajánlanám, de kevesen vannak, akik egy ilyennel járnák a világot. Pedig nem rossz, hiszen a vezetési élmény sem veszett ki belőle.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A 170 lóerős TDI ára több mint 1,2 millióval drágább a 160 lovas 1.4 TSI-nél


Két dolog szólhat ellene. Az egyik az, hogy több mint 1,2 millióval drágább az alig tíz lóerővel gyengébb, 6,4 millió forintos 1.4 TSI-nél, ami szintén nagyon jó választás. A másik, hogy félmillióval drágább az ugyanezzel a motorral szerelt Golf GTD-nél. A Golf praktikusabb, bár a Scirocco szebb, jobb - egymillióval olcsóbban viszont Octavia RS-t kapni...

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 1968 cm3. Furat/löket: n.a.. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Teljesítmény: 125 kW (170 LE)/4200. Nyomaték: 350 Nm/1750-2500. Sebességváltó: hatfokozatú manuális. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/tárcsa. 
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4256/1810/1404 mm. Tengelytáv: 2578 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1569/1575 mm. Tömeg: 1395 kg. Terhelhetőség: 375 kg. Csomagtartó térfogata: 312/1006 l. Üzemanyagtartály térfogata: 50 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 8,1 mp. Végsebesség: 222 km/óra. Átlagfogyasztás: 5,3 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 5,7 liter/100 km. Széndioxid-kibocsátás: 139 g/km.