Kiadta a legutóbbi tesztek eredményeit az Európában forgalmazott autók biztonságosságát értékelő szervezet, az EuroNCAP. A közlemény szerint a nyolc tesztelt autóból hét kapta meg a maximálisan elérhető öt csillagot, ennél rosszabb - négycsillagos - értékelést csupán a Citroen C3 kapott.

Az öt csillagot elért autók közül a két hibrid, a Honda Insight és a Toyota Prius nem csak a gyalogos ütközési teszteken értek el kimagasló eredményt, de megfeleltek az Euro NCAP 2012-től bevezetésre kerülő, szigorúbb biztonsági feltételeinek is. A gyalogos teszteken elért jó eredmény különösen figyelemre méltó abból a szempontból, hogy tavaly még a tesztelt autóknak csak mintegy 25 százaléka ért el két csillagnál jobb eredményt az EuroNCAP vizsgájának ebben a részében.

Azonban az új európai szabályozás bevezetésével és azzal, hogy az EuroNCAP kiemelt figyelmet fordít a törésteszteknek erre a fázisára, megfordulni látszik az autógyártóknak az a szokása, hogy nem törődnek a gyalogosok védelmével. "Az autógyártóknak már rendelkezésére áll a megfelelő technológia és tudásbázis, hogy olyan autókat készítsenek, amelyek jobb gyalogosvédelemmel rendelkeznek" - nyilatkozta dr. Michiel van Ratingen, az EuroNCAP főtitkára. "A Honda és a Toyota autói abba a jövőbe engednek bepillantást, amelyben az autók megfelelnek a természeti és társadalmi kihívásoknak."

Forrás: EuroNCAP

Az Insighton és a Priuson kívül öt csillagot kapott még a Kia Sorento, a Renault Grand Scenic, a Skoda Yeti, a Subaru Legacy és a Volkswagen Polo. A Citroen C3 csak azért nem kapta meg az ötödik csillagot, mert a szegényebb piacokon nem lesz alaptartozék az elektronikus menetstabilizáló rendszer. A Citroen autója így sem maradt kitüntetés nélkül, az EuroNCAP a Renault Grand Scénickel együtt "Safety Assist" kitüntetésben részesítette a C3-at a manuális sebességlimiterért, ami szériatartozékként vagy választható extraként kerül a Citroen és a Renault modelljeibe.

Forrás: EuroNCAP

Több autógyár reagált az EuroNCAP azon felhívására is, hogy javítsák az ráfutásos ütközéseknél fellépő ún. ostorcsapás elleni védelmet. A Honda Insightban, a Kia Sorentóban és a Skoda Yetiben ennek köszönhetően már kevésbé vannak kitéve az utasok a nyaksérülésnek az aktív fejtámla jóvoltából. Ezzel szemben a Citroen C3 ostorcsapás elleni védelme meglehetősen gyengének bizonyult. Részletes eredmények, fényképek és videók az EuroNCAP honlapján láthatóak, itt.